ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نقش USDT در تجارت 11 میلیارد دلاری دارک‌نت کامبوج

2024/07/12
09:10
40

تحقیقات نشان داده‌اند که استیبل‌کوین تتر (USDT) در معاملات غیرقانونی به ارزش میلیاردها دلار در پلتفرم Huione Guarantee نقش داشته است. این بازار، که توسط گروه Huione در کامبوج اداره می‌شود، در ظاهر به عنوان یک پلتفرم معتبر برای معاملات املاک و اتومبیل شروع به کار کرد، اما تحقیقات Elliptic نشان داد که این پلتفرم به مرکزی برای فعالیت‌های کلاهبرداری آنلاین تبدیل شده است.

پرداخت‌ها در این پلتفرم عمدتاً با USDT انجام می‌شود و از زمان آغاز به کار پلتفرم، بیش از 11 میلیارد دلار تراکنش پردازش شده که 3.4 میلیارد دلار آن مربوط به سال 2024 است. این پلتفرم توسط کلاهبرداران در آسیای جنوب شرقی برای انجام کلاهبرداری‌هایی مانند "خوک‌کشی" مورد استفاده قرار گرفته است. USDT به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت و تبادل ارز در فعالیت‌های غیرقانونی و پولشویی استفاده شده است. فروشندگان خدماتی مانند انتقالات بین‌المللی، تبدیل ارز و پولشویی را تبلیغ کرده‌اند.

Elliptic با بررسی لیست‌های پلتفرم و پیگیری تراکنش‌ها، صدها آدرس رمزنگاری مرتبط با Huione Guarantee را شناسایی کرد. گروه Huione با خانواده حاکم کامبوج، از جمله نخست وزیر Hun Manet، مرتبط است. این یافته‌ها نیاز به نظارت و تنظیم قوانین بیشتر برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی در بازارهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهند. تتر نیز تلاش‌های خود برای بهبود تطابق با مقررات را ادامه داده و اخیراً وجوه برخی آدرس‌های مرتبط با فهرست افراد و نهادهای تحریم شده را مسدود کرده است.


منبع : bitcoinist