ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فراخوان تتر به سرمایه‌گذاری بر فناوری‌های غیرمتمرکز پس از اختلال گسترده در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات

2024/07/20
08:02
41

حادثه‌ی اختلال گسترده در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات (IT) در سطح جهان، بازیگران حوزه ارزهای دیجیتال را بر آن داشته است تا بر لزوم استفاده از سیستم‌های غیرمتمرکز برای پیشگیری از چنین رخدادهایی تأکید نمایند.

در پی این رویداد که در تاریخ 19 جولای رخ داد، پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، شرکت پیشرو در زمینه انتشار استیبل‌کوین، خواستار افزایش سرمایه‌گذاری بر فناوری‌های غیرمتمرکز نظیر شبکه‌های همتا به همتا شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نقص فنی قابل توجهی در نرم‌افزار متمرکز شرکت کراوداستریک منجر به قطعی اینترنت در سطح جهانی و ایجاد اختلال در بخش‌های متعددی گردید. این اختلال باعث بروز صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) در رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز شد و موجب disruption گسترده در خدمات و کسب‌وکارها در سراسر جهان گردید.

جرج کرتز، مدیرعامل کراوداستریک ضمن تأیید تأثیرگذاری این رویداد، توضیح داد که «مشکل شناسایی، ایزوله و برطرف شده است». وی همچنین افزود: «این یک رخداد امنیتی یا حمله سایبری نیست. مشکل مذکور شناسایی، ایزوله و برطرف شده است. ما مشتریان را برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها به درگاه پشتیبانی ارجاع می‌دهیم و همچنان به ارائه به‌روزرسانی‌های جامع و مستمر در وب‌سایت خود خواهیم پرداخت. همچنین توصیه می‌کنیم سازمان‌ها اطمینان حاصل نمایند که از طریق کانال‌های رسمی با نمایندگان کراوداستریک ارتباط برقرار می‌نمایند.»

فناوری‌های همتا به همتا: راه‌حلی برای تمرکززدایی

با این حال، آردوینو بر این باور است که با سرمایه‌گذاری بیشتر بر فناوری‌های همتا به همتا، می‌شد از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد که اینترنت امروز به‌شدت بر خدمات سه شرکت متمرکز شده است و هرگونه مشکلی در زیرساخت این شرکت‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کل کشورها، شهرها، جوامع و مشاغل داشته باشد.

آردوینو اظهار داشت: «تمرکز و وابستگی بیش از حد به سیستم‌های متمرکز، جهانی بسیار شکننده می‌سازد. در این دنیا، تقریبا تمام فناوری‌هایی که تا به امروز توسعه داده‌ایم، تنها در ایده‌آل‌ترین سناریوها کار می‌کنند و با اولین نشانه تغییر در اکوسیستم اجتماعی یا محیط زیستی با اختلال مواجه خواهند شد.»

در همین راستا، آردوینو تاکید کرد که تتر به همراه هولپانچ، پلتفرمی که برای ایجاد برنامه‌های کاربردی بدون نیاز به ذخیره‌سازی متمرکز داده طراحی شده است، در حال توسعه فناوری‌هایی هستند که به اندازه کافی در برابر رویدادهای غیرمترقبه مقاوم باشند. تتر سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این فناوری انجام داده است.

دیدگاه آردوینو با دیدگاه بسیاری از بازیگران حوزه ارزهای دیجیتال مطابقت دارد که بر اهمیت تمرکززدایی (Decentralization) در نتیجه‌ی اختلال اخیر در سطح جهانی تاکید کرده‌اند.

گابور گرباکس، بنیانگذار پویست‌ویل، گفت: «زیرساخت‌های جهان در حال حرکت به سمت ریل‌های [فناوری] قدرتمند، غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه (غیرحضانتی) هستند. مقاوم‌سازی محصولات و زیرساخت‌های مالی و صنعتی در برابر رویدادهای غیرمنتظره، به طور فزاینده‌ای نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است.»


منبع : Cryptoslate