ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مدیران Ripple به برنامه SEC برای اصلاح شکایت علیه Binance انتقاد کردند

2024/07/31
07:47
24

مدیران Ripple از نحوه رسیدگی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به پرونده‌های مربوط به صنعت کریپتو انتقاد کردند. SEC اعلام کرده است که قصد دارد شکایت خود علیه صرافی رمزارز Binance را تغییر دهد و به‌ویژه توکن‌های SOL، ADA، FIL، ATOM، SAND، MANA، ALGO، AXS و COTI را به‌عنوان "اوراق بهادار دارایی‌های رمزارز ثالث" معرفی کند.

SEC در سال گذشته چندین پرونده علیه شرکت‌های کریپتو مطرح کرده و برخی از رمزارزها را به‌عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کرده است. این سازمان همچنین از Binance و مدیرعامل سابق آن، چانگ‌پنگ ژائو، به‌دلیل اتهاماتی از جمله دروغ‌گویی به مشتریان و عدم محدود کردن دسترسی سرمایه‌گذاران آمریکایی به Binance.com شکایت کرده است.

Ripple به‌ویژه نسبت به تغییر شکایت SEC و عدم مشخص کردن وضعیت توکن‌ها در پرونده Coinbase انتقاد کرده و آن را «ریاکاری» توصیف کرده است. مدیران Ripple معتقدند که این تغییرات به سردرگمی بیشتر در صنعت کریپتو دامن می‌زند و روش نظارتی SEC را غیرموثر می‌دانند.

براد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل Ripple، به این تغییرات به‌عنوان نشانه‌ای از ناکامی SEC در اعمال قوانین به‌طور منسجم و مناسب اشاره کرده است. در عین حال، برخی کارشناسان معتقدند که ممکن است SEC در پرونده‌های دیگر همچنان موضع خود را حفظ کند و در مورد توکن‌ها به‌عنوان اوراق بهادار ادامه دهد.

این انتقادات در شرایطی صورت می‌گیرد که پرونده Ripple با SEC به‌دلیل ادعای فروش XRP به‌عنوان اوراق بهادار همچنان در حال پیگیری است و رئیس SEC، گری گنسلر، نیز بارها اعلام کرده است که اکثر رمزارزها اوراق بهادار هستند.


منبع : The block