ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ سود رکوردشکنی ۵.۲ میلیارد دلاری ثبت کرد

2024/08/01
09:17
36

شرکت تتر اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ سود خالص ۵.۲ میلیارد دلاری را به دلیل درآمدهای قوی حاصل از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی کسب کرده است.

طبق اعلام رسمی تتر، سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نقطه عطفی مهم برای این شرکت بوده است و سود عملیاتی خالص آن به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. این دستاورد سود کل نیمه اول سال را به رقم رکوردشکنی ۵.۲ میلیارد دلار رسانده است.

تتر سود بی‌سابقه‌ای در نیمه اول سال کسب کرد

گزارش تهیه‌شده توسط شرکت حسابرسی BDO نشان می‌دهد که ذخایر تتر شامل بیش از ۹۷.۶ میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین دارندگان این دارایی‌ها در جهان تبدیل می‌کند. این میزان حتی از دارایی‌های چندین کشور نیز فراتر رفته است.

از نظر رتبه‌بندی، تتر در میان کشورهای دارنده بدهی ایالات متحده در رتبه ۱۸ و در خرید اوراق قرضه ۳ ماهه خزانه‌داری ایالات متحده پس از بریتانیا و جزایر کیمن در رتبه سوم قرار دارد.

علاوه بر این، دارایی خالص تلفیقی تتر در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴، ۱۱.۹ میلیارد دلار گزارش شده است. این رقم نشان‌دهنده ثبات مالی شرکت و توانایی آن در حفظ ذخایر پشتوانه توکن‌های خود است.

در سه ماهه دوم، این شرکت بیش از ۸.۳ میلیارد دلار توکن USDT صادر کرد. گزارش نشان می‌دهد که دارایی‌های تتر از بدهی‌های آن بیشتر است که تأییدکننده سلامت مالی آن است.

بازگرداندن سود برای عملکرد مالی

بخشی از سود به پروژه‌های استراتژیک برای حمایت از اکوسیستم گسترده‌تر بازگردانده شد. با وجود زیان غیرمحقق شده ناشی از کاهش قیمت بیت کوین، عملکرد مثبت طلا به افزایش خالص دارایی‌های شرکت کمک کرد.

پائولو اردوینو، مدیرعامل تتر، اظهار داشت: «با تأییدیه سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، تتر بار دیگر تعهد خود را به شفافیت، ثبات، نقدینگی و مدیریت مسئولانه ریسک نشان داده است.»

اردوینو گفت: «تتر به قدرت مالی چشمگیر و بی‌نظیری دست یافته است که به آن امکان می‌دهد همچنان در صنعت استیبل‌کوین در زمینه ثبات و نقدینگی پیشرو باشد و تخصص خود را در زمینه‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، زیست فناوری و مخابرات به کار گیرد.»


منبع : Cryptonews