ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بازار استیبل‌کوین‌ها از ۱۶۰ میلیارد دلار عبور کرد و به بالاترین سطح دو ساله رسید

2024/08/03
08:55
37

بازار استیبل‌کوین‌ها با رشد قابل توجهی به بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار رسید و بالاترین سطح خود از زمان سقوط USDT ترا را تجربه کرد. USDT تتر با ارزش بازار نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دلار، بیش از ۷۰٪ از بازار استیبل‌کوین‌ها را تشکیل می‌دهد و در سال ۲۰۲۴ نیز برتری خود را حفظ کرده است. همچنین، USDT در جولای گذشته کمترین نوسان تاریخی را تجربه کرد.

بر اساس آمار، USDT با بیش از ۱۸ میلیون تراکنش هفتگی در زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم، شاهد رشد چشمگیری بوده است. شبکه Tron با پردازش ۷۸٪ از این تراکنش‌ها به عنوان پلتفرم ترجیحی برای انتقال USDT شناخته شده است.

USDT برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ حجم انتقال ماهانه بیشتری نسبت به USDC از Circle ثبت کرده است. در جولای، حجم USDT به ۷۲۱.۵ میلیارد دلار رسید و از USDC با ۱۷.۷٪ پیشی گرفت.

PYUSD پی‌پال نیز در اولین سال خود ارزش بازار بیش از ۶۲۰ میلیون دلار را پشت سر گذاشت و به رشد کلی بازار استیبل‌کوین‌ها کمک کرد. این گسترش نشان‌دهنده افزایش نقدینگی وارد شده به اقتصاد رمزارزی است.

تتر دسترسی به دلار آمریکا را گسترش داده و ۴۸ میلیون آدرس با USDT را در اختیار دارد که از این تعداد، ۸۴٪ در شبکه Tron هستند. تتر همچنین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ سود رکوردی ۵.۲ میلیارد دلار گزارش کرده و نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش بازار دارد.

با وجود جنجال‌های گذشته، USDT به توانمندی خود ادامه داده و همچنان در پذیرش واقعی رمزارزها پیشرو است.


منبع : Cryptobriefing