ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ریپل به پرداخت ۱۲۵ میلیون دلار جریمه محکوم شد؛ دادگاه بخشی از درخواست SEC را رد کرد.

2024/08/08
10:53
34

شرکت Ripple به خاطر دعوی قانونی طولانی‌مدت خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، به پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار محکوم شده است. این حکم توسط قاضی آنالیسا تورس از نیویورک صادر شده و شامل ممنوعیت ادامه نقض قوانین اوراق بهادار توسط Ripple نیز می‌شود.

در حالی که SEC درخواست جریمه‌ای معادل ۲ میلیارد دلار کرده بود، قاضی تورس این مبلغ را به شدت کاهش داده و در حکم خود اعلام کرده است که بخشی از درخواست SEC تایید و بخشی دیگر رد شده است. Ripple در دفاع از خود خواستار کاهش جریمه به ۱۰ میلیون دلار شده بود، و قاضی تورس جریمه نهایی را به مبلغ ۱۲۵,۰۳۵,۱۵۰ دلار تعیین کرده است.

در جولای، مدیرعامل Ripple، برد گارلینگهاوس، ابراز امیدواری کرده بود که حل و فصل مسائل حقوقی باقی‌مانده در آینده‌ای نزدیک انجام شود. این پرونده به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد، زمانی که SEC Ripple را به جمع‌آوری ۱.۳ میلیارد دلار از طریق فروش توکن XRP متهم کرد که به اعتقاد SEC، این توکن یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است. قاضی تورس پیش‌تر تصمیم گرفته بود که برخی از فروش‌های Ripple از طریق فرآیند مزایده کور نقض قوانین اوراق بهادار نبوده است، ولی فروش‌های مستقیم به سرمایه‌گذاران نهادی را به عنوان اوراق بهادار تلقی کرده بود.

در ماه اکتبر، SEC درخواست خود برای رد شکایت از برد گارلینگهاوس و شریک بنیانگذار او، کریس لارسن، به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار را ارائه کرد. گارلینگهاوس در واکنش به این حکم، آن را پیروزی برای Ripple و صنعت کریپتو دانسته و اظهار کرده که تصمیم دادگاه روشنایی لازم برای ادامه رشد شرکت را فراهم کرده است.

سخنگوی SEC نیز به تصمیم دادگاه در پذیرش بخشی از درخواست‌های SEC، از جمله ممنوعیت نقض قوانین اوراق بهادار اشاره کرده و گفته است که جریمه تعیین‌شده بسیار بیشتر از پیشنهادی Ripple است. سخنگو همچنین به "شدت تخلفات Ripple" و اهمیت رعایت قوانین اوراق بهادار تأکید کرده است.


منبع : The block