ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پایان نزاع حقوقی SEC و ریپل با جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری

2024/08/08
11:14
37

نبرد حقوقی طولانی‌مدت بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و شرکت ریپل، به مرحله نهایی نزدیک می‌شود. دادگاه حکم به پرداخت جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری به خاطر فروش‌های نهادی توکن XRP توسط ریپل صادر کرده است.

بر اساس دستور دادگاه مورخ ۷ اوت، قاضی آنالیسا تورس، که پرونده را طی سه سال اخیر پیگیری کرده، تعیین کرده که ریپل به دلیل فروش‌های نهادی XRP بدون ثبت آن به عنوان امنیت، به جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری محکوم شده است. این حکم به دنبال رأی دادگاه در سال گذشته صادر شده که فروش‌های نهادی XRP را به عنوان عرضه‌های غیرقانونی امنیتی طبق آزمون هاوی شناسایی کرده بود.

در حالی که ریپل به خاطر فروش‌های نهادی مسئول شناخته شد، قاضی تأکید کرد که فروش‌های برنامه‌ریزی‌شده XRP به مشتریان خرد از طریق صرافی‌ها، نقض قوانین فدرال امنیتی نبوده است. حکم اخیر شامل دستور جلوگیری از عرضه‌های غیرقانونی آینده XRP به سرمایه‌گذاران نهادی است.

این جریمه، اگرچه بیشتر از پیشنهاد ۱۰ میلیون دلاری ریپل است، اما به‌طور قابل توجهی کمتر از نزدیک به ۲ میلیارد دلار درخواست شده از سوی SEC است که شامل بازپس‌گیری و سودهای پیش‌داوری بود. دادگاه درخواست SEC برای بازپس‌گیری سودهای ریپل را رد کرده و آن را غیرمستند و حدسی دانسته است.

مدیرعامل ریپل، برد گارلینگهاوس، این حکم را پیروزی برای شرکت و صنعت ارزهای دیجیتال دانسته و اعلام کرده که این تصمیم به ریپل و جامعه XRP اجازه می‌دهد تا به رشد خود ادامه دهد. پس از صدور حکم، قیمت XRP به میزان ۲۵٪ افزایش یافت و به ۰.۶۰ دلار رسید.


منبع : Cryptobriefing