ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

گسترش USDT به بلاکچین Aptos: گامی به سوی تراکنش‌های ارزان‌تر

2024/08/19
13:33
25

شرکت تتر، صادرکننده استیبل‌کوین، استیبل‌کوین اصلی خود، USDT، را بر روی بلاکچین Aptos راه‌اندازی می‌کند. این یکپارچگی به کاربران بلاکچین Aptos امکان می‌دهد تا با هزینه‌ای کمتر نسبت به شبکه‌های گران‌تری مانند اتریوم، با استیبل‌کوین USDT تراکنش انجام دهند. پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، در بیانیه‌ای گفت: «این همکاری بر تلاش‌های مستمر ما برای پیشرو بودن در نوآوری و ارائه ابزارهای مالی پایدار و قابل اطمینان به کاربران تأکید دارد.»

بلاکچین Aptos یک پروژه لایه ۱ است که توسط مهندسان سابق Meta، مو شیخ و آوری چینگ، که قبلاً در ابتکار بلاکچین فیس‌بوک به نام Diem نقش داشتند، تأسیس شده است. هدف اصلی این پروژه ارائه زیرساختی کارآمد، مقیاس‌پذیر و کاربرپسند برای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است.

در حالی که تتر طی سال‌های اخیر به بلاکچین‌های زیادی گسترش یافته است، عمده موفقیت آن بر روی دو شبکه بوده است. در حال حاضر، عرضه USDT بر روی بلاکچین ترون ۶۰.۸۲ میلیارد دلار و بر روی اتریوم ۵۲.۹۹ میلیارد دلار است. پس از این، آربیتروم با ۲.۷۴ میلیارد دلار بیشترین مقدار USDT را در اختیار دارد. تنها دو زنجیره دیگر بیش از ۱ میلیارد دلار USDT دارند.

تتر در ماه ژوئن اعلام کرد که ضرب جدید USDT را در بلاکچین‌های EOS و Algorand متوقف می‌کند. همچنین در سال ۲۰۲۳، پشتیبانی از استیبل‌کوین خود را در بلاکچین‌های بیت‌کوین، کوساما و بیت‌کوین کش پایان داد.

ماه گذشته، تتر اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به رکورد سود خالص ۵.۲ میلیارد دلار دست یافته است، پس از اینکه در سه‌ماهه اول ۴.۵ میلیارد دلار سود خالص گزارش کرده بود. با این حال، این ارقام شامل سودهای تحقق‌نیافته در بیت‌کوین نیز می‌شود که قیمت آن در سه‌ماهه دوم کاهش یافته است. در نتیجه، سود تتر برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ تنها ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر از سه‌ماهه اول بود، حتی با وجود اینکه در سه‌ماهه دوم سود عملیاتی خالص ۱.۳ میلیارد دلاری داشت.


منبع : The block