ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چرا تتر نمی‌خواهد بلاک‌چین خود را راه‌اندازی کند؟

2024/08/23
18:19
19

در دنیایی که کارآفرینان کریپتو به‌دنبال راه‌اندازی بلاک‌چین‌های جدید هستند، تتر تصمیم گرفته از این موج فاصله بگیرد. تتر، صادرکننده بزرگترین استیبل‌کوین جهان یعنی USDT، ایده راه‌اندازی بلاک‌چین خود را بررسی کرده اما در نهایت از آن صرف‌نظر کرده است. دلیل این تصمیم به ساده‌ترین اصل اقتصادی بازمی‌گردد: عرضه و تقاضا. پاولو آردوینو، مدیرعامل تتر، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ توضیح داده است که بلاک‌چین‌ها به مرور به یک کالای عمومی تبدیل خواهند شد و راه‌اندازی یک بلاک‌چین جدید ممکن است تصمیم درستی نباشد، به‌ویژه وقتی بلاک‌چین‌های بسیار خوبی در بازار وجود دارند.

 

با داشتن 117 میلیارد دلار ارزش بازار USDT، تتر به راحتی می‌توانست بلاک‌چین خود را راه‌اندازی کند، اما این امر به‌دلیل رقابت شدید و تسلط چند بلاک‌چین اصلی بر بازار، منطقی به‌نظر نمی‌رسد. برای مثال، از 306 بلاک‌چین موجود، پنج بلاک‌چین برتر حدود 86 درصد از کل ارزش قفل‌شده را در اختیار دارند. اتریوم با 87.7 میلیارد دلار TVL (ارزش کل قفل‌شده)، رهبر بازار است و بلاک‌چین ترون، که توسط جاستین سان راه‌اندازی شده، حدود 49 درصد از عرضه USDT را مدیریت می‌کند.

 

آردوینو اعلام کرده است که تتر ترجیح می‌دهد در مورد انتخاب بلاک‌چین‌ها "بی‌طرف" باقی بماند و تمرکز خود را بر روی امنیت و پایداری بالاترین سطح بلاک‌چین‌ها قرار دهد. از نظر او، بلاک‌چین‌ها تنها لایه‌های انتقال هستند و نه چیزی بیشتر.


منبع : Cryptobriefing