ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش چشمگیر سرمایه‌ی بازی‌های برپایه‌ی بلاکچین

2022/04/20
16:22
280

طبق گزارش DappRadar، سرمایه گذاران برجسته صدها میلیون دلار در بازی های بلاک چین و پروژه های توکن‌های غیرمثلی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری کردند. برای نمونه، یوگا لبز استودیوی پشت مجموعه NFT Bored Ape Yacht  جمع آوری کمک مالی ۴۵۰ میلیون دلاری به رهبری آندریسن هوروویتز را تضمین کرد.

سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری توسط Temasek در Immutable-X (IMX) نیز قابل ذکر است. این پلتفرم میزبان دو تا از محبوب‌ترین بازی‌های بلاک چین است - Gods Unchained و Guilds of Guardians. پس از این میزبانی، ارزش این نهاد از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت.

در مجموع، بازی های بلاک چین از ابتدای سال تاکنون ۲.۵ میلیارد دلار جذب کرده اند. پیش‌بینی جسورانه ای وجود دارد که طبق آن سرمایه‌گذاری برای کل سال ۲۰۲۲ می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد (با فرض اینکه سرعت ثابت بماند). سال گذشته مجموع وجوه سرمایه گذاری شده در این بخش بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود.

از سوی دیگر، به نظر می رسید که علاقه به متاورس پس از هیاهویی که چندین ماه پیش به دلیل تغییر نام متا ایجاد شده بود، کاهش یافته است. حجم معاملات در دنیای مجازی ۱۲ درصد نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ کاهش یافته است و در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به ۴۳۰ میلیون دلار رسیده است. میانگین قیمت زمین در سندباکس و دسنترالند ۴۰ درصد کاهش یافته است در حالی که هر دو پلتفرم به ترتیب شاهد کاهش ۶۰ و ۲۰ درصدی در حجم معاملات خود بوده اند.


منبع : Cryptopotato