ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشروی ریپل در عرضه استیبل‌کوین جدید و موضع‌گیری علیه عرضه عمومی در آمریکا

2024/09/04
10:17
15

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، اعلام کرد که این شرکت به زودی استیبل‌کوین جدید خود با پشتوانه دلار آمریکا را راه‌اندازی خواهد کرد. در جریان یک گفتگو در رویداد هفته بلاکچین کره در سئول، گارلینگهاوس گفت: «ما در مرحله بتای بسته هستیم و این استیبل‌کوین با نام Ripple USD یا RLUSD به زودی و طی هفته‌های آینده عرضه خواهد شد.»

 

در ماه گذشته، ریپل آزمایش این استیبل‌کوین را بر روی دو شبکه بلاکچین آغاز کرد. گارلینگهاوس تأکید کرد که این استیبل‌کوین برای تکمیل توکن‌هایXRP  طراحی شده و ورود به بازار استیبل‌کوین‌ها را فرصتی برای حضور یک بازیگر معتبر با سابقه همکاری با مؤسسات مالی متعدد می‌داند.

 

عدم علاقه به عرضه عمومی در آمریکا

هنگامی که از گارلینگهاوس در مورد عرضه عمومی سهام ریپل در آمریکا سؤال شد، او با اشاره به موضع «خصمانه» کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه ارزهای دیجیتال، اعلام کرد که علاقه‌ای به این کار ندارد. او بیان کرد که اولین توصیه‌اش به کارآفرینان حوزه کریپتو این است که شرکت‌های خود را در آمریکا ثبت نکنند تا از مشکلات حقوقی جلوگیری کنند.

 

آینده ارزهای دیجیتال پس از انتخابات

گارلینگهاوس معتقد است که فارغ از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا، صنعت ارزهای دیجیتال پیروز خواهد بود. او پیش‌بینی کرد که رهبری جدیدی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شاهد خواهیم بود که رویکرد بهتری نسبت به ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

 

دفاع از صنعت در برابر کمیسیون بورس

پس از یک مبارزه حقوقی طولانی با کمیسیون بورس، ریپل موفق به کاهش چشمگیر جریمه خود به 125 میلیون دلار شد که کمتر از مبلغ پیشنهادی 2 میلیارد دلاری SEC بود. گارلینگهاوس این پیروزی را نشانه‌ای از ایستادگی ریپل در برابر فشارهای حقوقی دانست و اظهار کرد که این شرکت از ابتدا به قانونی بودن اقدامات خود ایمان داشته است.

 

انتقاد از اقدامات SEC علیه NFTها

گارلینگهاوس همچنین به اقدامات اخیر SEC علیه بازار NFT OpenSea اشاره کرد و آن را «نامناسب» توصیف کرد. او معتقد است که SEC در مورد اینکه NFTها به عنوان اوراق بهادار محسوب می‌شوند، اشتباه کرده و دفاع از خود در برابر این ادعاها برای شرکت‌ها بسیار هزینه‌بر است.

 

او در پایان، با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال، بر اهمیت شفافیت قانونی و تصویب قوانین حمایتی توسط قانون‌گذاران منتخب تاکید کرد.


منبع : The block