ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تلاش روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب با استفاده از ارزهای دیجیتال

2024/09/06
16:02
13

طبق گزارش شرکت تحلیلی Chainalysis، بانک مرکزی روسیه (CBR) در تلاش است زیرساخت مالی‌ای ایجاد کند که با استفاده از ارزهای دیجیتال، این کشور بتواند تجارت بین‌المللی خود را بدون وابستگی به سیستم مالی غرب انجام دهد.

 

در ماه آگوست، رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین قانونی را امضا کرد که استخراج ارزهای دیجیتال و استفاده از آن‌ها در پرداخت‌های بین‌المللی را قانونی می‌کند. آزمایشات اولیه استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های مرزی از سپتامبر آغاز خواهد شد. این اقدام بخشی از تلاش‌های روسیه برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا و ایجاد راه‌های جایگزین پرداخت است.

 

بانک مرکزی روسیه همچنین روی توسعه روبل دیجیتال به عنوان ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) کار می‌کند که تا سال 2025 عرضه خواهد شد. این پروژه‌ها باعث پیچیدگی در نظارت بر دور زدن تحریم‌ها خواهد شد، هرچند که شفافیت بلاکچین کمک بسیاری به نهادهای نظارتی می‌کند.

 

در کنار این، روسیه در حال همکاری با کشورهای گروه بریکس و ایران برای راه‌اندازی استیبل‌کوینی با پشتوانه طلا است و همچنین سیستم پیام‌رسانی مالی SPFS خود را به‌عنوان جایگزین SWIFT توسعه می‌دهد، اگرچه این سیستم هنوز استفاده محدودی دارد.

 


منبع : The block