ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سرمایه‌گذاری ۱۰۲ میلیون دلاری Tether در کشاورزی: زمین به عنوان "دارایی حیاتی"

2024/09/09
11:53
14

شرکت Tether، صادرکننده بزرگترین استیبل‌کوین جهان، به تازگی سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بخش کشاورزی انجام داده است. طبق گزارشات، بین ۲۹ ژوئیه و ۱۶ اوت امسال، واحد سرمایه‌گذاری این شرکت سهام کشاورزی بزرگ آمریکای جنوبی Adecoagro SA را به ارزش حدود ۱۰۲ میلیون دلار خریداری کرد. این سرمایه‌گذاری معادل ۹.۸ درصد از کل سهام این شرکت است که Tether را به سومین سهامدار بزرگ Adecoagro تبدیل می‌کند.

 

Adecoagro که در بورس Nasdaq با نماد AGRO معامله می‌شود، بزرگترین تولیدکننده شیر و برنج در آرژانتین است. این شرکت همچنین در زمینه تولید نیشکر و انرژی‌های تجدیدپذیر در برزیل و کشت محصولات کشاورزی مانند سویا و ذرت در آرژانتین و اروگوئه فعالیت می‌کند.

 

سخنگوی Tether در مورد این سرمایه‌گذاری اظهار داشت که این حرکت بخشی از تلاش این شرکت برای متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. Tether زمین را به عنوان یک دارایی اساسی معرفی کرده که مکمل سرمایه‌گذاری‌های موجود این شرکت در بیت‌کوین و طلا است. زمین به دلیل کمیابی، بازدهی بلندمدت و جایگاه امن آن در دوران ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

در آوریل، Tether اعلام کرد که این شرکت به چهار بخش تقسیم می‌شود: Tether Finance برای مدیریت استیبل‌کوین USDT، Tether Data برای مدیریت سرمایه‌گذاری در استخراج بیت‌کوین، Tether Tech برای سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در فناوری، و Tether Edu برای رهبری پروژه‌های آموزشی. مشخص نیست که کدام بخش مسئول این سرمایه‌گذاری در Adecoagro بوده است.

 

Tether در ادامه تاکید کرد که سرمایه‌گذاری در زمین و کشاورزی نقش کلیدی در تحقق اهداف توسعه پایدار و ایجاد ارزش برای بشریت دارد. این سرمایه‌گذاری پس از آن انجام شد که Tether در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با سود بی‌سابقه ۵.۲ میلیارد دلار روبرو شد و برنامه خود برای دو برابر کردن نیروی کار تا سال ۲۰۲۵ را اعلام کرد.


منبع : The block