ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

۵.۷ میلیارد دلار اتریوم تا به حال سوزانده شده است.

2022/03/22
17:41
205

تقریباً 6 میلیارد دلار اتریوم در حال حاضر سوزانده شده است چرا که روزانه حدود 6 میلیون دلار از گردش خارج می شود.
 
پس از اجرای مکانیزم سوزاندن اتریوم، میزان عرضه دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار به حدود دو میلیون اتریوم کاهش یافت که با در نظر گرفتن سقف قیمت تاریخی این ارز کل این دارایی تقریباً 10 میلیارد دلار ارزش داشت.

دلیل اصلی اجرای طرح EIP-1559 که حاوی مکانیسم سوزاندن بود، انتقال قدرت از دست ماینرهای اتریوم به دست اعتبار سنج های آینده بود. این به‌روزرسانی ساختار کارمزد را تغییر داد و مفهوم «هزینه پایه» را اضافه کرد که هزینه‌های تراکنش‌های شبکه را کاهش داد. 
 
علیرغم اصرار اولیه برای کاهش میانگین هزینه تراکنش ها، رشد سرسام آور صنایع DeFi و NFT باعث افزایش کارمزدها شد و هزینه برخی از تراکنش ها را به بیش از 100 دلار در زمان بالا بودن سختی شبکه افزایش داد.

پس از اولین ماه اجرای مکانیسم سوزاندن، شبکه اتریوم اولین بلوک کاهش تورم را تولید کرد که اتریوم کمتری نسبت به آنچه در آن زمان سوزانده شده بود به دست کاربران رساند.

کاهش تورم دومین ارز دیجیتال بزرگ یک رویداد مورد انتظار در بازار بود، زیرا به احتمال زیاد علیرغم کاهش کلی عرضه، باعث افزایش قیمت این ارز می شود. 
 
مدت کوتاهی پس از اجرای مکانیزم سوزاندن، این ارز قرارداد استیکینگ اتریوم 2.0 را معرفی کرد که محبوبیت زیادی به دست آورد و اخیراً نیز دستاورد بزرگ قفل شدن 10 میلیون اتریوم در شبکه را جشن گرفت.