ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

حکم تاریخی دادگاه انگلیس: USDT به‌عنوان دارایی شناخته شد

2024/09/13
20:34
14

دادگاه عالی انگلستان اعلام کرد که استیبل‌کوین USDT تتر، بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار، به‌عنوان دارایی قانونی شناخته می‌شود. قاضی ریچارد فارنهیل تصریح کرد که USDT حقوق دارایی را تحت قانون انگلیس جذب می‌کند و می‌تواند موضوع پیگیری و اموال امانی مشابه سایر دارایی‌ها باشد.

 

این حکم یک روز پس از آن صادر شد که دولت بریتانیا لایحه‌ای را برای تعیین وضعیت ارزهای دیجیتال به‌عنوان دارایی‌های قانونی معرفی کرد. قاضی فارنهیل تأکید کرد که ارزهای دیجیتال، نه به‌عنوان «چیز در مالکیت» مانند پول و خودرو و نه به‌عنوان «چیز در عمل» مانند بدهی و سهام، بلکه به‌عنوان دارایی‌ها شناخته می‌شوند.

 

این پرونده توسط فابریتزیو د‌آلویا، که مدعی شده قربانی کلاهبرداری ارز دیجیتال شده است، علیه صرافی بیتکوب و چندین متهم دیگر از جمله بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال، مطرح شد. د‌آلویا ادعا کرده بود که مبلغی معادل ۲.۵ میلیون پوند (۳.۳ میلیون دلار) به‌صورت USDT و USDC را به یک متهم ناشناس تحویل داده است که این مبلغ از طریق کیف پول‌های مختلف بلاکچین به پول نقد تبدیل شده است.

 

دادگاه در نهایت به نفع بیتکوب رای داد و اعلام کرد که د‌آلویا نمی‌تواند ادعایی علیه این شرکت داشته باشد زیرا بیتکوب هیچ‌گونه مبلغی از او دریافت نکرده است. همچنین، ادعای د‌آلویا علیه پلتفرم معاملاتی Aux Cayes Fintech نیز رد شد.


منبع : Dailyhodl