ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار شیبا اینو در مورد کلاهبرداری

2022/04/24
09:13
320

کال دِریا یکی از توسعه‌دهندگان شیبا اینو، در پست اخیرش، هشداری درباره کلاهبردارانی صادر کرده است که قصد دارند «Shiba Inu: Deployer» را جعل کنند.

 دِریا قراردادی را شناسایی کرده است که برای انتشار لینک مخرب طراحی شده است و اطلاعات مربوط به فرستنده و گیرنده واقعی را مخفی می‌کند. به این ترتیب، این امکان را فراهم می‌کند تا ارز دیجیتال را با کیف پول های معروف مرتبط کنیم.

 دِریا می‌گوید که چنین ترفندی را می‌توان برای بازاریابی هوشمندانه یا برای کلاهبرداری استفاده کرد. کلاهبرداران اغلب از عملکرد تأییدی به نامه ERC20 برای سرقت پول از سایر کاربران با کمک توکن های تقلبی سوء استفاده می کنند.

 دِریا از کاربران شیبا اینو خواسته است تا فقط اطلاعیه های رسمی را پیگیری کنند تا قربانی کلاهبرداری های مشکوک نشوند.

 پس از محبوبیت شیبا اینو در سال گذشته، تعداد زیادی از کلاهبرداران سعی کردند از محبوبیت آن سود ببرند. نوامبر گذشته، تیم توسعه دهندگان پشتیبان این میم کوین معروف، به سرمایه گذاران هشدار دادند که هدف کلاهبرداران قرار گرفته اند. آنها تاکید کردند که این تیم هیچ هدیه یا جایزه ای به کاربران ارائه نمی دهد، به همین دلیل است که چنین پیشنهادهایی نشان دهنده ی خطری بزرگ است.

 در فوریه، شرکت امنیتی بلاک چین پک‌شیلد یک توکن جعلی شیبا اینو را شناسایی کرد که ظاهراً در بلاک چین ترون صادر شده بود.  رمزارز ساختگی یک کلاهبرداری هانی پات بود، به این معنی که قرارداد هوشمند آن دارای مکانیزمی بود که خریداران را از فروش منع می کرد.


منبع : U Today