ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

عدم رضایت مدیر ریپل از خرید توییتر توسط ایلان ماسک

2022/04/26
16:21
307

برخلاف اکثریت قریب به اتفاق جامعه ارزهای دیجیتال، دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، از خرید توییتر توسط ایلان ماسک مدیرعامل تسلا خوشحال نیست.

 شوارتز معتقد است که رفتار این میلیاردر باعث میشود مردم با دید احمقانه ای به موضوع آزادی بیان نگاه کنند.

 ماسک ادعا می کند که انگیزه اصلی در پس تصمیم او برای تصاحب توییتر، بازگرداندن آزادی بیان به این پلتفرم رسانه ی اجتماعی بوده است. با این حال، بسیاری نگران هستند که مالکیت او بر توئیتر باعث هجوم احتمالی اوباش مجازی و سوء استفاده و پروپاگاندا شود و این اپ را غیرقابل استفاده کند.

 در حالی که توییتر مملو از توییت‌های وحشتناک مدیران و اینفلوئنسر های کریپتو است که این واقعیت را جشن می‌گیرند که ثروتمندترین مرد جهان یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تأثیرگذار را به زمین بازی شخصی خود تبدیل کرده است، برخی از اعضای جامعه جرأت داشتند که به ریاکاری آشکار این فرد اشاره کنند.
هاسو، محقق ارزهای دیجیتال در این مورد در توییتی گفت: "آیا اقتدارگرایی تا زمانی که فرد مناسب در راس کار باشد اشکالی ندارد؟"

 سوابق ماسک نشان می‌دهد که این فرد که خود را طرفدار «بیان آزاد مطلق» می‌خواند اصلاً آزادی بیان را دوست ندارد.  در سال ۲۰۱۶، او شخصاً سفارش تسلای یک وبلاگ نویس را به دلیل یک مقاله ی «گستاخانه» لغو کرد.  ماسک همچنین از دولت چین خواسته است تا منتقدانش را سانسور کنند.

 با توجه به اینکه تقریباً یک چهارم فروش تسلا از چین انجام می شود، برخی نگران هستند که خرید توییتر توسط ماسک باعث افزایش جسارت ماشین پروپاگاندای او شود.


منبع : U Today