ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فدرال رزرو همچنان نگران پایدار نبودن ارزهای دیجیتال است.

2022/03/23
22:22
301

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دوباره نگران وضعیت ارزهای دیجیتال است. 
 
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، رئیس بانک مرکزی آمریکا امروز گفت که انواع جدید پول دیجیتال، مانند ارزهای رمزپایه و استیبل کوین‌ها، خطراتی را برای سیستم مالی ایالات متحده ایجاد می‌کنند.

وی در مراسمی که توسط بانک تسویه بین المللی (BIS) سازماندهی شد، گفت قوانین جدیدی برای محافظت از مشتریان مورد نیاز خواهد بود. 
 
او گفت: «چارچوب‌های نظارتی موجود ما با در نظر گرفتن دنیای دیجیتال ساخته نشده‌اند. استیبل کوین ها، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و به طور کلی‌تر امور مالی دیجیتال نیازمند تغییراتی در قوانین و مقررات موجود یا حتی ایجاد قوانین و چارچوب های کاملاً جدید هستند.

پاول اضافه کرد: "نگرانی های بالقوه ای در رابطه با ثبات مالی برای برخی از دارایی‌های دیجیتال وجود دارد." ما نمی دانیم برخی از محصولات دیجیتال در زمان هرج و مرج بازار چگونه رفتار خواهند کرد. آسوشیتدپرس اضافه کرد که پاول گفت  ارزهای رمزنگاری شده برای پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شده‌اند و دولت‌ها باید برای جلوگیری از این امر تلاش کنند تا محصولاتی که ارزشی برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورند بتوانند استقبال گسترده‌تری پیدا کنند. 
 
پاول که از سال 2018 رئیس فدرال رزرو بوده است، مدت هاست نگرانی خود در رابطه با ارزهای دیجیتال را ابراز می‌کند. اخیراً، در ژانویه، او گفت که مدیریت ریسک‌های استیبل کوین برای بانک مرکزی اولویت بسیار بالایی دارد.

استیبل کوین ها ارزهای رمزپایه ای هستند که قیمت آنها نسبت به دارایی های دیجیتال معروف مانند بیت کوین و اتریوم پایدارتر است. این به این دلیل است که آنها به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو متصل هستند و بسیاری از آنها ادعا می کنند که توسط ذخایر فیات پشتیبانی می شوند. 
 
ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC ها متفاوت هستند: آنها نسخه های دیجیتالی ارزهای فیات هستند اما تنظیم شده و متمرکز هستند و بانک مرکزی یک کشور از آنها حمایت می کند. دولت ها در سراسر جهان در مراحل مختلف تحقیق یا اجرای آنها هستند. چین بسیار جلوتر از بازی است و در ژانویه کیف پول دیجیتال یوان خود را منتشر کرد.

اما ایالات متحده در پیشبرد یک مورد کند بوده است و پاول امروز تکرار کرد که بانک مرکزی تنها در حال بررسی این مورد است و هنوز تصمیمی برای انتشار آن نگرفته است. 
 
پاول از سال گذشته گفته است که تحقیقات بیشتری در مورد مزایا و معایب ارائه CBDC به مردم آمریکا مورد نیاز است.