ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چرا ارزش کل قفل شده‌ی کاردانو کم است؟

2022/05/06
10:27
279
چارلز هاسکینسون مدیرعامل Input Output  در توییت اخیرش ادعا می‌کند که ارزش کل دارایی قفل شده کاردانو (TVL) کم است زیرا ارزهای استیک شده را در نظر نمی‌گیرد.  کاربران ملزم نیستند توکن های کاردانو را قفل کنند تا آنها را به اشتراک بگذارند.
 
 به گفته هاسکینسون اگر آنها به کل دارایی اضافه شوند، ارزش کل دارایی های قفل شده ی بلاک چین به ۱۹ میلیارد دلار خواهد رسید.  و این امر آن را به سومین پلتفرم بزرگ قرارداد هوشمند تبدیل می کند.
 
 با این حال، 0xngmi توییت کرد که وبسایت DefiLlama نظرات هاسکینسون را رد کرد و تأیید کرد که این پلتفرم به هیچ وجه استیکینگ را در نظر نمی‌گیرد.
 
 شاخص TVL به محبوب ترین معیار برای سنجش موفقیت پروژه های خاص در صنعت مالی غیرمتمرکز تبدیل شده است.
 
 بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وبسایت مالی غیرمتمرکز DefiLlama، اتریوم با مجموع ۱۰۸.۳۷ میلیارد دلار همچنان بر بخش DeFi تسلط دارد. کرو، یک صرافی Defi متمرکز بر استیبل کوین است که بزرگترین پروتکل با اساس TVL می‌باشد.
 
 به طور کلی، سهم اتریوم از بازار ۵۵ درصد است، که پایین ترین سطح آن تا کنون است.  یک سال پیش، اتریوم ۶۷ درصد از بخش DeFi را در اختیار داشت.
 
ترا و بایننس چین به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند. آنها به ترتیب ۲۸.۹۲ میلیارد دلار و ۱۲ میلیارد دلار TVL دارند.
 
هم اکنون TVL کاردانو ۲۰۲ میلیون دلار است که آن را در رده سی و دوم قرار می دهد. و زیر زنجیره های Thera، EOS، Gnosis، Celo، Astar و سایر زنجیره ها معامله می شود.
 
  مین سواپ صرافی غیر متمرکز پیشروی کاردانو ۴۰.۴۳٪ از ارزش کل خود را در یک ماه از دست داده است. همچنین صرافی غیر متمرکز ساندی سواپ نیز ۳۴.۵۵٪ از TVL خود را در مدت مشابه از دست داده است.

منبع : U Today