ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اولین بانک اسراییلی در مسیر قانونی کردن ارز دیجیتال

2022/03/25
18:45
230

تعداد سازمان‌های بانکی بزرگی که در حال ورود به صنعت ارز دیجیتال هستند، همچنان در حال گسترش است و آخرین نمونه‌ی آن بانک Leumi است. این بانک برای ارائه خدمات معامله بیت کوین و اتریوم با شرکت بلاک چین Paxos همکاری کرده است.
رویترز در ۲۴ مارس گزارش داد که بانک Leumi، بزرگترین بانک اسرائیلی که بیش از ۱۲۰ سال پیش تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در تل آویو قرار دارد، به دنیای ارزهای دیجیتال ورود کرده است. 
 
به طور دقیق‌تر، این موسسه می‌خواهد به مشتریان خود اجازه دهد تا دو ارز اصلی با بزرگترین مارکت کپ، بیت کوین و اتریوم، را خرید و فروش یا نگهداری کنند. حداقل هزینه تراکنش باید ۵۰ شیکل (حدود ۱۵ دلار) باشد. 
 
با این حال، هنوز تاریخ راه اندازی رسمی اعلام نشده است، زیرا بانک Leumi باید منتظر تایید بانک مرکزی کشور و سازمان مالیات باشد. 
 
اگر چراغ سبز نشان داده شود، خدمات ارزهای دیجیتال از طریق برنامه آنلاین بانک که به مشتریان اجازه می دهد در دارایی های دیگری مانند Pepper سرمایه گذاری کنند، ارائه می‌شود.
علاوه بر این، بانک Leumi می خواهد فرآیند جمع آوری مالیات را ساده کند. برای انجام این کار، طبق دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط سازمان مالیاتی زمانی که مشتریان دارایی‌های دیجیتال را به شیکل می‌فروشند و تبدیل می‌کنند، مالیات را کسر می‌کند. 
 
رویکرد بانک لیومی در برابر ارز دیجیتال تا حدودی با رویکرد بانک هاپوآلیم متفاوت است، هاپوآلیم یک بانوی 69 ساله اسرائیلی را از  سپرده گذاری ۳۲۰ هزار دلار بیت کوینی که سال ها پیش با سرمایه گذاری در این دارایی به دست آورده بود، منع کرد.

وقتی نوبت به پذیرش ارزهای رمزنگاری شده توسط سازمان‌های بانکی و راه‌اندازی چنین خدماتی می‌رسد، ایالات مشخصا در این زمینه متمایز است. منتقدان سابق مانند گلدمن ساکس، جی پی مورگان، بانک آمریکا و سیتی گروپ، قبلاً این مسیر را با تجربه فرصت های مختلف ارائه شده توسط دارایی‌های دیجیتال آزموده اند.
 
از سوی دیگر، مورگان استنلی به مشتریان خود اجازه داد تا از طریق چندین صندوق در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این، با خرید سهام از صندوق بیت کوین تراست گری اسکیل، مقداری بیت کوین به دست آورد.
 
مجموعه‌ی BNY Mellon از نظر پذیرش بیت کوین در میان رهبران این عرصه بوده است. جدا از راه‌اندازی چندین سرویس مرتبط با رمزنگاری، در دوره های سرمایه گذاری بر پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین شرکت کرده و با گری اسکیل همکاری کرده است تا به آن کمک کند صندوق بیت کوین تراست را به یک ETF تبدیل کند.


منبع : Cryptopotato