ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آوی به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

2022/03/30
10:16
446

آوی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. 
 با توجه به داده های استخراج شده از کوین مارکت کپ، این توکن به قیمت ۲۳۵.۹۲ دلار رسیده است. این توکن، مانند بسیاری دیگر در دنیای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برای رأی گیری در مورد به روز رسانی پروتکل و شرکت در اقدامات حاکمیتی آوی استفاده می شود. 
 آخرین حرکت قیمتی این ارز در پی ارتقای پروتکل این ارز و علاقه مداوم موسسات مالی شکل گرفت.
آوی V3 که در ۱۶ مارس راه اندازی شد قابلیت معاملات بین زنجیره ای، یک راه حل لایه‌ی ۲،  را اضافه کرد و کارمزد فعالیت در بازارهای مالی را کاهش داد.
 توکن آوی در آن زمان تقریباً ۱۲۱ دلار معامله می شد که نشان دهنده آغاز یک روند صعودی مداوم بود. قیمت این ارز هنوز بیش از ۶۶ درصد از سقف قیمت خود یعنی ۶۶۶ دلار که در ماه می سال گذشته به آن رسیده بود، فاصله دارد. 
 بانک مرکزی برزیل نیز آوی را در فهرست هشت شریک دیگر خود برای ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) قرار داده است. آوی به Santander Brazil، Mercado Bitcoin، Visa de Brasil، Unibanco و دیگران ملحق شد.
آوی اولین بار در سال ۲۰۱۷ با نام ETHLend راه اندازی شد و تقریباً یک سال بعد دوباره نام تجاری خود را تغییر داد. در آن زمان، این پروتکل به یکی از محبوب‌ترین پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در بازار تبدیل شده بود که به کاربران اجازه می‌داد انواع ارزهای دیجیتال مختلف را وام داده و وام بگیرند. 
 
بازده و همچنین هزینه قرض گرفتن توکن های مختلف، به عرضه و تقاضای بازار برای این توکن ها بستگی دارد. این بدان معناست که میزان سودی که کاربران می توانند مثلاً از DAI استیبل کوین کسب کنند، بستگی به تعداد کاربرانی دارد که به وام گرفتن از DAI علاقه مند هستند.


منبع : Decrypt