ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شفاف سازی دیوید شوارتز، مدیر ارشد فنی ریپل، درباره مشکل اخیر AMM در XRP Ledger

2024/03/25
19:04
62

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فنی ریپل، در توییتی به توضیح در مورد مشکل اخیر در بازارساز خودکار (AMM) که به تازگی روی XRP Ledger راه‌اندازی شده، پرداخته است. او با انتشار این توییت قصد داشته به ابهامات در مورد نحوه عملکرد AMM های ریپل در XRP Ledger پاسخ دهد.

قابلیت بازارساز خودکار (AMM) روز جمعه روی XRP Ledger راه‌اندازی شد و مدیر ارشد فنی ریپل طی آخر هفته، با انتشار توییتی این رویداد را جشن گرفت. با این حال، به زودی پس از آن، باگ (اشکال) بزرگی در AMM کشف شد که منجر به تعلیق موقت آن گردید.

تیم توسعه‌دهنده RippleX قبلاً این مغایرت را در چندین استخر نقدینگی AMM شناسایی کرده و در حال رفع آن هستند.

توضیحات مدیر ارشد فنی ریپل درباره باگ AMM

دیوید شوارتز در توییتر خود اعلام کرد که مشکل مذکور ناشی از قابلیت سپرده‌گذاری یک‌طرفه تعبیه شده در AMM ها نبوده است. او در این زمینه، هشدار قبلی خود را در روز شنبه در مورد این نوع سپرده‌گذاری تکرار کرد و گفت: «این قابلیت باعث ساده‌تر شدن فرآیند کاربری می‌شود، اما هنگامی که استخرها نقدینگی کمی دارند، می‌تواند منجر به تأثیرگذاری بر قیمت شود.» پیش از این، او هشدار داده بود که این «تأثیرگذاری بر قیمت» اساسا به معنای ضرر برای معامله‌گران در حین فرآیند سپرده‌گذاری است - سیستمی که به عنوان «لغزش (slippage)» شناخته می‌شود.

با این حال، مدیر ارشد فنی ریپل هشدار داد که این اتفاق باید به ندرت رخ دهد، زیرا اگر AMM از تعادل خارج شود، به احتمال زیاد به این معنی است که سایر معامله‌گران نیز فرصتی را برای کسب سود از دست داده‌اند.

توصیه دیوید شوارتز برای تجارت از طریق این AMM های جدید به شرح زیر است: «بهترین کار این است که کاربران قبل از ارسال تراکنش، تأثیر قیمت را در ابزارهای خود بررسی کنند و برنامه‌های فرانت‌اند (رابط کاربری) نیز باید این اطلاعات را به کاربران نمایش دهند.»

فراخوان توسعه‌دهنده RippleX برای ایجاد شبکه قناری

ویتسه ویند، توسعه‌دهنده RippleX (خالق کیف پول Xumm)، در توییتی اعلام کرد که مشکل باگ AMM در XRP Ledger مستلزم ایجاد یک «شبکه قناری» روی بلاک‌چین لایه ۱ ریپل است. به گفته‌ی ویند، شبکه قناری به عنوان محیطی برای آزمایش به‌روزرسانی‌های عمده، ابزارها و محصولات مختلف قبل از راه‌اندازی آن‌ها در شبکه اصلی عمل می‌کند.

ویتسه تأکید کرد که اگر چنین محیط آزمایشی وجود داشت و قابلیت AMM روی آن آزمایش می‌شد، مشکل اخیر هرگز در XRP Ledger رخ نمی‌داد.


منبع : U Today