ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فعال شدن کیف پولی متعلق به دوران ساتوشی

2022/04/07
10:07
1242
با توجه به داده های Whale Alert، یک کیف پول قدیمی حاوی ۵۰ بیت کوین برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته فعال شده است.
 
این بلاک در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۹ استخراج شد، تنها چند ماه پس از اولین تراکنش بیت کوین که در ژانویه ۲۰۰۹ انجام شد. در آن زمان، بیت کوین اساساً ارزشی نداشت زیرا در آن زمان هیچ صرافی‌ای وجود نداشت. اولین سرمایه‌گذاران در حقیقت بیت کوین را به عنوان یک سرگرمی می فرستادند بدون اینکه انتظار داشته باشند که با آن پول نقد به دست آورند.
 
این کیف پول حتی قبل از اینکه یک برنامه نویس به نام Laszlo Hanyecz  حدود ۱۰ هزار بیت کوین (با ارزش ۴۳۵ میلیون دلار در حال حاضر) برای خرید دو پیتزا در می ۲۰۱۰ پرداخت کند ساخته شد.
 
بیت کوین در نهایت  در ۸ فوریه ۲۰۱۱ به برابری با دلار آمریکا رسید.
 
هرکسی که در آن زمان این ارزها را دریافت کرد، توانسته است آنها را به ثروتی بالغ بر ۲.۱ میلیون دلار تبدیل کند.
 
اگرچه این آدرس زمانی ایجاد شد که ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت کوین، هنوز در جامعه فعال بود، بعید است که او پشت این انتقال باشد.
 
واضح ترین توضیح این است که بالاخره فردی کلید خصوصی خود را برای ذخیره چند میلیون دلاری بیت کوین پیدا کرده است. برخی نیز حدس می زنند که صاحب آدرس پس از خروج از زندان کیف پول را دوباره فعال کرده است.
در چند ماه گذشته موارد متعددی از فعال شدن کیف پول های قدیمی بیت کوین برای اولین بار در سال ها وجود داشته است. با این حال، بسیار نادر است که ارزهای دست نخورده‌ای را ببینیم که به سال اول اختراع بیت‌کوین بازمی‌گردند.
 
در ماه مه ۲۰۲۰، پس از اینکه Whale Alert از ارزهای کیف پولی که احتمالاً متعلق به ساتوشی بود مطلع شد، قیمت بیت کوین کاهش یافت. با این حال، بعداً مشخص شد که این انتقال به خالق بیت کوین مرتبط نبوده است.

منبع : U Today