ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ورود قابل توجه سرمایه به ریپل (XRP) همزمان با خروج گسترده از بیت کوین

2024/03/26
11:51
172

در حالی که بیت کوین شاهد خروج قابل توجه سرمایه به ارزش ۹۰۴ میلیون دلار طی هفته گذشته بوده است، ارز دیجیتال ریپل (XRP) با ورود قابل ملاحظه سرمایه به میزان ۱.۲ میلیون دلار مواجه شده است.

این روند بیانگر افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی به دارایی های دیجیتال جایگزین یا همان آلت کوین ها به منظور تنوع بخشی به سبد دارایی های خود در شرایط فعلی بازار است. ورود اخیر سرمایه به XRP نه تنها یک رویداد عادی تلقی نمی شود، بلکه نشان دهنده تغییرات گسترده تر در تصمیمات میان سرمایه گذاران ارز دیجیتال است.

برخلاف بیت کوین که با خروج کلی ۹۰۴ میلیون دلار سرمایه مواجه بوده است، XRP موفق به جذب ۱.۲ میلیون دلار سرمایه شده است که این موضوع، جذابیت روزافزون این آلت کوین را به تصویر می کشد. بر اساس آخرین گزارش موسسه CoinShares، محصولات سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال با خروج هفتگی بی سابقه ۹۴۲ میلیون دلار مواجه شدند که این اولین خروج بعد از یک دوره هفتگی موفق با مجموع ورود سرمایه ۱۲.۳ میلیارد دلاری به شمار می رود.

کاهش اخیر قیمت ها منجر به احتیاط سرمایه گذاران شد و در نتیجه آن، شاهد ورود سرمایه به مراتب کمتر به سمت عرضه کنندگان جدید صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) در ایالات متحده بودیم. این در حالی است که ایالات متحده در هفته گذشته شاهد ورود ۱.۱ میلیارد دلاری سرمایه به این صندوق ها بود که تا حدودی جبران کننده خروج قابل توجه ۲ میلیارد دلاری گری اسکیل (Grayscale) در هفته گذشته است. سهم بیت کوین از این خروج ها، ۹۶ درصد با خروج ۹۰۴ میلیون دلاری بوده است، در حالی که فروش استقراضی بیت کوین با خروج اندکی به ارزش ۳.۷ میلیون دلار همراه بود. اتریوم، سولانا و کاردانو نیز متحمل خروج سرمایه شدند و به ترتیب شاهد خروج ۳۴ میلیون دلار، ۵.۶ میلیون دلار و ۳.۷ میلیون دلار سرمایه بودند.

خروج گسترده سرمایه از بیت کوین و اتریوم که به طور کلی بالغ بر ۹۷۶ میلیون دلار خروج بوده است، فرصتی را برای آلت کوین هایی مانند XRP و لایت کوین ایجاد کرده است. سایر آلت کوین ها، از جمله XRP، عملکرد مطلوبی داشتند و شاهد ورود خالص ۱۶ میلیون دلار سرمایه بودند. در زمان نگارش این خبر ،XRP در یک ساعت گذشته با افزایش ۰.۹۲ درصدی به قیمت ۰.۶۳۸ دلار رسیده است. قیمت XRP از افت روز جمعه به ۰.۵۹۸ دلار به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. در صورت بسته شدن با روند صعودی امروز، XRP سومین روز متوالی رشد خود را تجربه خواهد کرد و در معاملات امروز به سقف ۰.۶۴۲۲ دلار رسیده است.


منبع : U Today