ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اتهامات جدیدی علیه جاستین سان مطرح کرد

2024/04/20
21:52
70

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ادعا می کند که جاستین سان، بنیانگذار ترون (TRX)، طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ اقدام به سفرهای گسترده به ایالات متحده کرده است. بر اساس این شکایت، آقای سان در دوره مذکور که همزمان با تبلیغ و فروش توکن های خاصی بوده، بیش از ۳۸۰ روز را در آمریکا گذرانده است. اقامت ایشان در شهرهای نیویورك، بوستون و سانفرانسیسکو ثبت شده است.

سازمان SEC همچنین ادعا می کند که شرکت راینبری، که نامی است پس از خریداری بیت تورنت توسط آقای سان در سال ۲۰۱۸ به آن اختصاص یافت، آپارتمانی را برای اقامت ایشان در طی سفرهای کاری سال ۲۰۱۹ اجاره کرده بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این سند به روز رسانی شده که روز پنجشنبه ارائه شده است بیان می کند: "با توجه به اقدامات ادعایی علیه متهمین در این سند، دادگاه صلاحیت قضایی شخصی بر آنها دارد چرا که ایشان به طور هدفمند اقداماتی را در ایالات متحده انجام داده و آن را هدایت کرده اند."

پیشتر در مارس ۲۰۲۳، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، آقای سان و سه شرکت تحت مالکیت وی - بنیاد ترون، بنیاد بیت تورنت و راینبری - را متهم کرده بود که اقدام به عرضه و فروش غیرقانونی اوراق بهادار Tronix و BitTorrent به عنوان سرمایه گذاری نموده اند. این ارزهای دیجیتال با نمادهای TRX و BTT شناخته می شوند. علاوه بر این، کمیسیون ادعا کرده بود که آقای سان دستکاری معاملات TRX را نیز هدایت می کرده است.

سال گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار چندین شخصیت مشهور از جمله بازیگر لیندسی لوهان و شخصیت رسانه ای جیک پل را به دلیل "تبلیغ غیرقانونی" TRX و BTT بدون افشای دریافت وجه، مورد اتهام قرار داد. خانم لوهان و آقای پل بدون پذیرش یا رد کردن یافته های کمیسیون، با پرداخت جریمه موافقت کردند. نام خواننده آستن ماهون و خواننده رپر دآندره کورتز وی (سولجا بوی) همچنان در شکایت اصلاح شده ذکر شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در شکایت اصلاحی خود اضافه کرده است که آقای سان اقدام به "مخفی کردن تمایز" بین سه شرکت خود نموده است. بر اساس این شکایت، آقای سان در رویدادهای عمومی در سانفرانسیسکو اقدام به تبلیغ اکوسیستم ترون، TRX و BTT نموده و همزمان از لوگو و نام هر سه شرکت - ترون، بیت تورنت و راینبری - استفاده کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این باره اظهار داشته است: "بر اساس اقدامات و اظهارات آقای سان، یک سرمایه گذار منطقی که در حال بررسی خرید یا فروش TRX یا BTT است، ایشان را به عنوان چهره اکوسیستم ترون، TRX و BTT تلقی می نموده و تمایز کم یا بدون تمایز معناداری را بین بنیاد ترون، بنیاد بیت تورنت و راینبری قائل می شده است. بر اساس این شکایت، تمامی اقدامات ادعایی آقای سان عمدی یا بی احتیاطانه صورت گرفته است."

لازم به ذکر است که وکلای آقای سان ماه گذشته درخواست رد شکایت اولیه را ارائه کرده و استدلال نموده اند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار یک نهاد "تنظیم کننده جهانی" نیست.

وکلای وی بیان داشته اند: "تلاش های کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای استناد به ارتباطات ضعیف با ایالات متحده به منظور گسترش قوانین اوراق بهادار آمریکا و تحت پوشش قرار دادن رفتار عمدتا خارجی، اقدامی زیاده خواهانه بوده و باید رد شود."


منبع : The block