ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا پیش‌نویس فرم مالیاتی جدید برای دارایی‌های دیجیتال منتشر کرد

2024/04/20
22:01
64

سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) پیش‌نویس اولیه فرم مالیاتی جدیدی را برای واسطه‌های مالی و صرافی‌های ارزهای دیجیتال منتشر کرده است. این فرم ملزم می‌کند تا این نهادها فروش برخی دارایی‌های دیجیتال خاص را گزارش دهند. انتشار این پیش‌نویس، تصویری کلی از نحوه دسته‌بندی واسطه‌های مالی توسط سازمان خدمات درآمد داخلی ارائه می‌دهد.

در پیش‌نویس Form 1099-DA که روز پنجشنبه منتشر شد، سازمان خدمات درآمد داخلی، انواع واسطه‌های مالی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را لیست کرده است. این لیست شامل گرداننده خودکار، پردازشگر پرداخت دارایی دیجیتال، ارائه‌دهنده کیف پول تحت مدیریت، ارائه‌دهنده کیف پول تحت مدیریت کاربر و سایر موارد می‌شود. این فرم همچنین درخواست «آدرس دارایی دیجیتال» و اینکه آیا دارایی یک «اوراق بهادار تحت پوشش» محسوب می‌شود، را دارد.

انتشار این پیش‌نویس بر اساس قوانینی است که سال گذشته پیشنهاد شد و طی آن، کارگزاری‌های ارز دیجیتال مشابه کارگزاری‌های مربوط به سرمایه‌گذاری‌های سنتی‌تر مانند سهام و اوراق قرضه، مورد بررسی قرار می‌گیرند. در حال حاضر، مالیات‌دهندگان موظفند مالیات سود حاصل از فروش دارایی‌های دیجیتال را پرداخت کنند و می‌توانند ضرر حاصل از فروش آن‌ها را کسر کنند. با این حال، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که محاسبه این سودها برای مالیات‌دهندگان دشوار است.

قوانین پیشنهادی، بخشی از «قانون زیرساخت و مشاغل» هستند که در سال ۲۰۲۱ به تصویب رسید. این قانون شامل قوانینی در خصوص ارزهای دیجیتال است که باعث افزایش الزامات گزارش‌دهی واسطه‌های مالی در مورد فعالیت‌های ارز دیجیتال مشتریان می‌شود.

جی کیم، مدیر ارشد حقوقی و سیاست‌گذاری در شورای نوآوری کریپتو، در تاریخ [روز مربوطه] در توییتر اعلام کرد که قرار دادن ارائه‌دهندگان کیف پول تحت مدیریت کاربر به عنوان کارگزار، «غیرقابل قبول» است.

کیم گفت: «این موضوع ماهیت تراکنش‌های پردازش‌شده و هویت طرفین تراکنش را به رسمیت نمی‌شناسد؛ چرا که یک ارائه‌دهنده کیف پول، صرفا یک ارائه‌دهنده فناوری نرم‌افزار است.»

بر اساس مطلب منتشر شده در تاریخ ۹ آوریل توسط گروه حقوقی گوردون، در صورت نهایی شدن این قانون، واسطه‌های مالی دارایی دیجیتال، این فرم را به صورت سالانه برای سرمایه‌گذاران صادر خواهند کرد. واسطه‌های مالی مذکور شامل صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز، کیف پول‌هایی که به کاربران امکان تجارت دارایی‌های دیجیتال را می‌دهند و دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین می‌شوند.

گروه حقوقی گوردون در این مطلب نوشت: «با وجود اینکه جامعه ارز دیجیتال احتمالا علیه الزام صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به گزارش‌دهی به سازمان خدمات درآمد داخلی مقاومت نشان خواهد داد، پیش‌بینی می‌شود که این سازمان در مورد این الزام انعطاف‌پذیر نخواهد بود. صرافی‌های غیرمتمرکز در حال حاضر اطلاعات مالیاتی مربوط به مشتریان خود را جمع‌آوری نمی‌کنند، اما سازمان خدمات درآمد داخلی احتمالا استدلال خواهد کرد که آن‌ها در واقع می‌توانند هویت کاربران را شناسایی کنند و الزامات «مشتری خود را بشناسید» (KYC) را اجرا خواهند کرد.»


منبع : The block