ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک صنعتی چین با طرح تشویقی اعتبار کربن، استفاده از یوآن دیجیتال را تقویت می‌کند

2024/05/28
15:24
49

بانک صنعتی چین (CIB)، پیشرو در نوآوری، امور مالی سبز و پیشرفت‌های فناورانه، بر اساس گزارش اخیر پلتفرم آنلاین اطلاعات مالی Cnfol.com، سیستم پاداش جدیدی را معرفی کرده است. این طرح، کاربران را قادر می‌سازد تا از طریق هزینه کردن با یوآن دیجیتال (e-CNY)، امتیاز اعتبار کربن کسب کنند.

کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل بانک، برای طیف وسیعی از تراکنش‌ها از جمله پرداخت‌های روزانه، سرمایه‌گذاری وجوه و بازپرداخت کارت اعتباری، امتیاز کربن جمع‌آوری کنند. این ابتکار، بخشی از استراتژی کلان بانک صنعتی برای ترویج فرهنگ مصرف سبز و تقویت اکوسیستم یوآن دیجیتال است.

این بانک که پیشگام در حوزه مالی سبز به شمار می‌رود، پیش‌تر با موفقیت تراکنش‌های یوآن دیجیتال برای خریداری جبران کربن و وام‌های سبز را اجرا کرده است. پذیرش ارز دیجیتال توسط بانک صنعتی با دارا بودن نزدیک به 7.3 میلیون کیف پول دیجیتال و حجم تراکنش بیش از 300 میلیارد یوآن، در حال افزایش است.

بانک صنعتی چین، بازیگری کلیدی در ارائه خدمات ربات‌های فرآیندی و سیستم‌های اطلاعاتی بانکداری تجاری در این کشور است. چشم‌انداز این بانک، ایجاد یک زیرساخت فناوری جامع است که تمامی خدمات را با تمرکز بر خدمات مالی اینترنتی ادغام نماید. هدف نهایی، تسریع توسعه بانکداری باز و برقراری الگوی خدمات فراگیر و آنی بانکداری 4.0 است.

آخرین اقدام بانک صنعتی در راستای تلاش‌های مداوم چین برای توسعه‌ی استفاده از e-CNY صورت می‌گیرد. مقامات چینی با همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی، برای ترویج یوآن دیجیتال و دستیابی به پذیرش گسترده در میان کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان همکاری می‌کنند. همانطور که توسط رویترز گزارش شده است، اخیراً هنگ کنگ نیز استفاده از یوآن دیجیتال را در فروشگاه‌های محلی مجاز کرده است.


منبع : Cryptobriefing