ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شبکه ترون به طور رسمی توسط LayerZero پشتیبانی می شود

2024/05/29
09:07
59

با امضای رسمی پشتیبانی LayerZero از بلاکچین ترون، این شبکه به دومین بلاکچین غیر EVM تبدیل شده است که در پروتکل نوآورانه همکاری بین زنجیره‌ای LayerZero ادغام می‌شود. این پیشرفت مهم، امکان توسعه یکپارچه برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dApp) را برای توسعه‌دهندگان اکوسیستم ترون به بیش از 70 شبکه دیگر تحت پوشش LayerZero فراهم می‌سازد.

پروتکل LayerZero یک راه‌حل پیشرفته برای همکاری بین زنجیره‌ای است که هدف آن تسهیل تعاملات روان بین شبکه‌های بلاکچین مجزا می‌باشد. با بهره‌گیری از این ادغام، توسعه‌دهندگان ترون قادر خواهند بود dAppهای خود را به‌طور مؤثر در سراسر پلتفرم‌های مختلف بلاکچین مستقر کنند و بدین ترتیب، قابلیت همکاری و دسترسی را به شکل قابل توجهی ارتقاء دهند. این قابلیت همچنین به توسعه‌دهندگان شبکه‌های تحت پشتیبانی LayerZero این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های خود را مستقیماً به شبکه اصلی ترون منتقل نمایند.

ترون به عنوان یک بلاکچین عمومی پیشرو، از فعال‌ترین پایگاه‌های کاربری در این حوزه برخوردار است. بر اساس داده‌های DeFiLlama، ترون نزدیک به 1.8 میلیون کاربر فعال روزانه و حدود 50 درصد از سهم بازار USDT، باارزش‌ترین استیبل‌کوین جهان را دارا می‌باشد. این همکاری جدید نشان‌دهنده عزم راسخ TRON DAO در پیشبرد قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای و ارائه ابزارهای لازم برای نوآوری و توسعه دامنه فعالیت توسعه‌دهندگان است. این اقدام در نهایت منجر به پذیرش گسترده‌تر فناوری‌های غیرمتمرکز خواهد شد.

دیو اوهرینیاک، رهبر توسعه اکوسیستم در TRON DAO، ضمن ابراز خرسندی از این ادغام بیان داشت:

«ادغام LayerZero در اکوسیستم ترون، نقطه عطفی قابل توجه در مأموریت ما برای ارتقای قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای به شمار می‌رود. این ادغام فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای توسعه‌دهندگان ما جهت توسعه و گسترش برنامه‌های کاربردی‌شان در سراسر شبکه‌های متعدد فراهم می‌سازد و زمینه‌ساز نوآوری و رشد چشمگیر خواهد شد.»

سیمون باکسیس، معاون توسعه کسب و کار در LayerZero نیز در این خصوص افزود:

«ما از حمایت از بلاکچین ترون و گسترش چشم‌انداز توسعه‌دهندگان در سراسر شبکه‌های تحت پوشش LayerZero هیجان‌زده هستیم. این ادغام، نویدبخش ایجاد فرصت‌های جدید و تسهیل تعاملات بدون درز بین زنجیره‌ای است و به طور قطع، آینده برنامه‌های غیرمتمرکز را رقم خواهد زد.»

این همکاری راهبردی نه تنها بر اهمیت بالای قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای تأکید می‌کند، بلکه زمینه‌ساز ایجاد یک اکوسیستم بلاکچین یکپارچه‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود. با فعال‌سازی ارتباط و تعامل روان بین شبکه‌های بلاکچین متنوع، این ادغام موج بعدی نوآوری و پذیرش فناوری‌های غیرمتمرکز را به همراه خواهد آورد و در نهایت منجر به شکل‌گیری یک اقتصاد دیجیتال فراگیرتر و کارآمدتر خواهد شد.

TRON DAO: پیشگام در تمرکززدایی اینترنت

TRON DAO یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) پیشرو است که با هدف تسریع در تمرکززدایی اینترنت از طریق فناوری بلاکچین و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) فعالیت می کند. این نهاد جامعه محور، از زمان تاسیس توسط جاستین سان در سپتامبر 2017، دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

راه اندازی شبکه اصلی ترون در می 2018 نقطه عطفی بود و پس از آن، ادغام پیشگام سرویس های غیرمتمرکز وب 3، بیت‌تورنت، با بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه در جولای 2018، اکوسیستم ترون را تقویت کرد.

شبکه ترون طی سال های اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده است. طبق گزارش TRONSCAN تا می 2024، این شبکه دارای بیش از 230.22 میلیون حساب کاربری، بیش از 7.64 میلیارد تراکنش کل و دارایی قفل شده کل (TVL) به ارزش بیش از 22.12 میلیارد دلار است.

علاوه بر این، ترون از آوریل 2021 با پشت سر گذاشتن اتریوم، میزبان بزرگترین عرضه در گردش استیبل کوین تتر (USDT) در جهان به شمار می رود. شبکه ترون در دسامبر 2021 تمرکززدایی کامل را تکمیل کرد و اکنون یک DAO تحت حاکمیت جامعه است.

در رویدادی قابل توجه دیگر، ترون در اکتبر 2022 به عنوان بلاکچین ملی کشور دومینیکا انتخاب شد. این اولین باری است که یک بلاکچین عمومی بزرگ با یک کشور مستقل برای توسعه زیرساخت بلاکچین ملی آن کشور همکاری می کند.  علاوه بر تأیید دولت برای انتشار Dominica Coin ("DMC")، یک توکن طرفداری مبتنی بر بلاکچین برای کمک به ارتقای شهرت جهانی دومینیکا، به هفت توکن موجود مبتنی بر ترون - TRX، BTT، NFT، JST، USDD، USDT، TUSD، وضعیت قانونی به عنوان ارز دیجیتال مجاز و وسیله مبادله در آن کشور اعطا شده است.


منبع : Cryptobriefing