ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رایان سلامه، مدیر سابق FTX به 7.5 زندان و 11 میلیون دلار جریمه محکوم شد

2024/05/29
09:22
46

رایان سلامه، مدیر سابق صرافی ارز دیجیتال FTX، پس از پذیرش اتهام توطئه مرتبط با کمک‌های مالی غیرقانونی به کمپین‌های سیاسی و اداره یک کسب و کار انتقال پول بدون مجوز، به هفت سال و نیم زندان محکوم شد. این خبر بر اساس اعلام دادستانی منطقه جنوبی نیویورک (SDNY) منتشر شده است.

حکم صادره برای آقای سلامه همچنین شامل سه سال آزادی تحت نظارت و پرداخت بیش از ۱۱ میلیون دلار جریمه و خسارت است.

دامیان ویلیامز، دادستان منطقه‌ای آمریکا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «آقای رایان سلامه از طریق راه‌اندازی یک کارزار غیرقانونی برای اعمال نفوذ سیاسی و اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز، منافع صرافی FTX، شرکت سرمایه‌گذاری Alameda Research و همدستانش را تامین می‌کرد. این فعالیت‌ها باعث شد تا FTX با دور زدن قوانین، سریع‌تر و بزرگ‌تر شود.» وی افزود: «مشارکت آقای سلامه در دو جرم جدی فدرال، اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات آمریکا و سلامت سیستم مالی این کشور را تضعیف کرده است. حکم صادره امروز، پیامدهای قابل توجه چنین تخلفاتی را برجسته می‌کند.»

طبق اعلام دادستانی منطقه‌ای آمریکا، آقای سلامه که به‌عنوان فردی با جایگاه ارشد در شرکت سرمایه‌گذاری Alameda Research و مدیرعامل مشترک FTX Digital Markets فعالیت می‌کرد، با دیگران برای انتقال غیرقانونی وجوه مشتریان و انجام کمک‌های مالی پنهانی به کمپین‌های سیاسی، تبانی کرده است.

دادستانی در این خصوص بیان کرد: «آقای سلامه و همدستانش در مجموع بیش از ۳۰۰ کمک مالی سیاسی به ارزش ده‌ها میلیون دلار انجام دادند که غیرقانونی بودند. این کمک‌ها به نام اهداکنندگان پوششی صورت می‌گرفت یا با وجوه شرکت پرداخت می‌شد و منجر به گزارش اطلاعات نادرست توسط کمپین‌ها و کمیته‌های اقدام سیاسی به کمیسیون انتخابات فدرال می‌گردید.»

لازم به ذکر است که حکم صادره برای آقای سلامه در مقایسه با حکم سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق FTX، ناچیز به نظر می‌رسد. آقای بنکمن-فرید به ۲۵ سال زندان، سه سال آزادی تحت نظارت و ۱۱ میلیارد دلار جریمه به دلیل کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران FTX به مبلغ بیش از ۱.۷ میلیارد دلار محکوم شد. وی همچنین به اتهامات متعددی از جمله کلاهبرداری با حواله، توطئه برای کلاهبرداری با حواله، توطئه برای کلاهبرداری اوراق بهادار، توطئه برای کلاهبرداری کالا و توطئه برای پولشویی مجرم شناخته شده است.


منبع : Cryptobriefing