ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی HTX از کوین‌بیس در حجم معاملات لحظه‌ای پیشی گرفت

2024/05/29
09:48
43

صرافی HTX (که سابقا با نام Huobi شناخته می‌شد) در تاریخ 27 مه به یک دستاورد قابل توجه دست یافت و برای اولین بار، از نظر حجم معاملات لحظه‌ای، به طور موقت از صرافی آمریکایی کوین‌بیس پیشی گرفت.

جاستین سان، شخصیت تأثیرگذار پشت بلاک‌چین ترون و یکی از سرمایه‌گذاران HTX، این موفقیت را در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشت. وی اعلام کرد که HTX طی 24 ساعت به ارزش 1.81 میلیارد دلار ارز دیجیتال معامله کرده است که از رقم 1.58 میلیارد دلاری کوین‌بیس بالاتر است.

حجم معاملات لحظه‌ای صرافی HTX به 1.81 میلیارد دلار می‌رسد

با توجه به داده‌های اخیر CoinGecko، کوین‌بیس مجددا جایگاه نخست را به دست آورده است. در 24 ساعت گذشته، کوین‌بیس حجم معاملات 2.2 میلیارد دلاری را پردازش کرده است که آن را پس از Bybit و OKX به سومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال در جهان تبدیل می‌کند. حجم معاملات HTX حدود 2.1 میلیارد دلار بوده است که این پلتفرم را در جایگاه پایین‌تری نسبت به کوین‌بیس قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که صرافی HTX، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، دهمین سالگرد تاسیس خود را در سپتامبر 2023 جشن گرفت. به همین مناسبت، این صرافی نام خود را از Huobi به HTX تغییر داد.

این تغییر نام جنجالی بود و بسیاری در جامعه ارز دیجیتال به دلیل شباهت نام جدید “HTX” با صرافی ورشکسته FTX، وجوه اشتراک‌هایی قائل شدند. حرف “H” مخفف Huobi است؛ “T” نشان‌دهنده پروژه بلاک‌چین ترون جاستین سان است؛ و “X” نمایانگر صرافی می‌باشد.

آخرین دستاورد صرافی HTX با چالش‌های حقوقی کوین‌بیس مرتبط است

کاهش موقت حجم معاملات لحظه‌ای کوین‌بیس همزمان با نبرد حقوقی این صرافی در ایالات متحده رخ داد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه کوین‌بیس شکایتی تنظیم کرد و این صرافی را به ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم نمود. دادخواست SEC ادعا می‌کند که کوین‌بیس در ثبت خود به عنوان کارگزار، بورس اوراق بهادار ملی یا کارگزار تسویه کوتاهی کوتاهی کرده است و بدین ترتیب، از الزامات افشای اطلاعات نظارتی که برای محافظت از بازارهای اوراق بهادار طراحی شده‌اند، طفره رفته است.

از آن زمان، کوین‌بیس در حال دفاع از شیوه‌های تجاری خود در دادگاه بوده است. اما این مناقشه حقوقی در مارس 2024 به مرحله‌ای حساس رسید که دادگاهی در ایالات متحده، درخواست کوین‌بیس برای رد اتهامات SEC را رد کرد. این حکم به SEC اجازه داد تا ادعای خود مبنی بر اینکه کوین‌بیس یک صرافی، کارگزار و کارگزار تسویه کوتاهی ثبت‌نشده را اداره می‌کند، پیگیری نماید.

با این حال، کوین‌بیس در ماه مه 2024 با ثبت یادداشتی در حمایت از تجدید نظر استینافی خود، یک گام استراتژیک حقوقی برداشت. این تجدید نظر به دنبال واژگونی تصمیم قبلی دادگاه و احتمالا کاهش برخی از فشارهای قانونی این شرکت است.

در اوایل ماه جاری، مشکلات حقوقی این صرافی با طرح دعوی مشتریان کوین‌بیس علیه دو تا از شرکت‌های تابعه این صرافی به دلیل نقض مکرر قوانین اوراق بهادار از زمان تأسیس کوین‌بیس، عمیق‌تر شد.


منبع : Cryptonews