ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هنگ کنگ در حال تشدید نظارت بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال است

2024/05/29
10:16
62

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) اخیراً اعلام کرده است که بازرسی های میدانی از دفاتر پلتفرم‌های رمزارزی که متقاضی مجوز برای فعالیت به عنوان پلتفرم تجاری دارایی مجازی (VATP) هستند، انجام خواهد داد. این بازرسی ها در ماه‌های آتی و پیش از صدور مجوز نهایی صورت خواهد پذیرفت.

بررسی انطباق با الزامات نظارتی

هدف از این بازرسی ها، ارزیابی نحوه‌ی حفاظت پلتفرم‌های رمزارز از دارایی‌های مشتریان و فرآیندهای "مشتری خود را بشناسید" (KYC) آن‌ها است تا انطباق کامل این پلتفرم‌ها با الزامات نظارتی کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) تأیید گردد.

نتایج این بازرسی ها مستقیماً بر فرآیند صدور مجوز تأثیرگذار خواهد بود. بر اساس الزامات کمیسیون، تمامی پلتفرم‌های تجاری دارایی مجازی (VATP) و مالکان آن‌ها ملزم به رعایت تمامی قوانین و مقررات قابل اجرا هستند. هرگونه تخلف یا عدم رعایت الزامات کلیدی نظارتی منجر به رد شدن درخواست مجوز خواهد شد.

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) همچنین تأکید کرده است که در صورت عدم رعایت مقررات مربوط به حمایت از سرمایه‌گذاران، این نهاد می‌تواند اقدامات نظارتی دیگری را علیه پلتفرم‌های رمزارز در نظر بگیرد.

الزامات اضافی برای متقاضیان

علاوه بر الزامات نظارتی کلی، کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) بر رعایت الزامات خاصی توسط متقاضیان پیش از صدور مجوز تأکید کرده است. این الزامات شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از دسترسی ساکنین سرزمین اصلی چین به خدمات مرتبط با دارایی مجازی پلتفرم‌ها
  • خودداری از بازاریابی خدمات به ساکنین سرزمین اصلی چین
  • عدم جذب کاربران خرد

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) انتظار ندارد که متقاضیان قبل از دریافت مجوز و اثبات اجرای کامل الزامات و برقراری سیستم‌های کنترلی مورد نظر این کمیسیون، به طور فعال خدمات خود را بازاریابی کرده یا مشتریان خرد جدیدی را جذب کنند.

پایان مهلت فعالیت بدون مجوز

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) در بیانیه خود ضمن اشاره به نزدیک شدن به مهلت کلیدی، به پلتفرم‌های رمزارز یادآور شد که دوره عدم‌مخالفت برای فعالیت بدون مجوز پلتفرم‌های تجاری دارایی مجازی (VATP) در هنگ کنگ در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. پس از آن تاریخ، تنها پلتفرم‌های دارای مجوز و یا متقاضیانی که در "فهرست در نظر گرفته شده برای مجوز" قرار دارند، مجاز به فعالیت خواهند بود. ادامه فعالیت بدون مجوز پس از مهلت تعیین‌شده، تبعات قانونی در پی خواهد داشت.

توصیه به سرمایه‌گذاران

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) از سرمایه‌گذاران در این منطقه خواست تا صرفاً با پلتفرم‌های دارای مجوز از این نهاد به تجارت دارایی‌های مجازی بپردازند. همچنین یادآور شد که در حال حاضر تنها HashKey Exchange و OSL Exchange به عنوان پلتفرم‌های تجاری دارایی مجازی (VATP) دارای مجوز در هنگ کنگ فعالیت می‌کنند. هجده درخواست مجوز دیگر همچنان در حال بررسی توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) هستند.


منبع : bitcoinist