ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ادغام سه پلتفرم هوش مصنوعی برای انتشار توکن جدید ASI

2024/05/29
20:21
69

اتحاد ASI، یک اتحاد جدید که توسط Fetch.ai، SingularityNET (SNET) و Ocean Protocol تشکیل شده است، طبق بیانیه مطبوعاتی به اشتراک گذاشته شده توسط تیم، توکن خود را در ۱۳ ژوئن ادغام ۲۰۲۴ می‌کنند.

این حرکت پس از اعلامیه‌ای در مارس صورت می گیرد که طی آن سه بازیگر اصلی برای ایجاد یک اکوسیستم هوش مصنوعی غیرمتمرکز و اخلاقی متحد شدند.  به عنوان بخشی از این اتحاد، توکن های $FET، $AGIX و $OCEAN در یک توکن جدید به نام توکن هوش مصنوعی فوق العاده ($ASI) ادغام خواهند شد.

نگهدارندگان فعلی توکن‌ها می‌توانند از طریق یک قرارداد انتقال ایمن، دارایی‌های خود را با توکن $ASI تعویض نمایند. این توکن ترکیبی جدید، نمایانگر شکل‌گیری بزرگترین شبکه منبع باز و غیرمتمرکز با تمرکز بر هوش مصنوعی به شمار می‌رود.

از تاریخ ۱۱ ژوئن، توکن $FET با نام تجاری جدید $ASI و با مجموع عرضه ۲.۶۳ میلیارد واحد، تغییر نام خواهد یافت. دارندگان توکن می‌توانند با نسبت ۱ به ۱، توکن‌های $FET خود را با توکن‌های جدید $ASI مبادله کنند.

نگهدارندگان توکن‌های $AGIX نیز می‌توانند آن‌ها را از طریق یک پل امن و با نرخ تبدیل ۰.۴۳۳۲۲۶ به ۱ به $ASI منتقل کنند. به طور مشابه، امکان انتقال توکن‌های $OCEAN به $ASI از طریق یک پل با نرخ تبدیل ۰.۴۳۳۲۲۶ به ۱ برای کاربران فراهم خواهد بود.

دکتر بن گرتزل، مدیرعامل اتحاد ASI و از پیشگامان عرصه هوش مصنوعی، نسبت به پتانسیل این ادغام برای پیشبرد توسعه هوش مصنوعی ابراز خرسندی نمود.

دکتر گرتزل اظهار داشت: «این ادغام، با ترکیب نقاط قوت ما، زمینه‌ساز ورود به عصر جدیدی در هوش مصنوعی و دستیابی به پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای خواهد شد. توکن ASI به مثابه نمادی از تلاش مشترک ما عمل می‌کند و ابزاری کاربردی برای به کارگیری هوش مصنوعی پیشرفته، فناوری بلاکچین و حکمرانی غیرمتمرکز به منظور دستیابی سریع و مؤثر به آینده‌ای درخشان برای همگان به شمار می‌رود.»

هدف نهایی این ادغام، برپایی زیرساختی غیرمتمرکز برای هوش مصنوعی است که امکان توسعه و استقرار ایمن و اخلاقی هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد. این اتحاد همچنین نویدبخش پذیرش گسترده کاربردهای هوش مصنوعی در بازار و به چالش کشیدن سلطه شرکت‌های بزرگ فناوری بر نوآوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی است.

بروس پون، بنیانگذار Ocean Protocol و عضو هیئت مدیره شورای ASI، بر اهمیت این ادغام برای پذیرش وب ۳ و هوش مصنوعی تأکید کرد. آقای پون خاطرنشان کرد: «اتحاد ASI نقشی اساسی در تسریع پذیرش وب ۳ برای هوش مصنوعی و داده ایفا خواهد کرد. ما با وسواس فراوان روی جزئیات این فرآیند کار کرده‌ایم تا روندی روان را برای کاربران رقم بزنیم و مشتاقانه در انتظار راه‌اندازی رسمی ASI هستیم.»

همايون شيخ، مديرعامل و مؤسس Fetch.ai و رئيس هيئت مديره ASI، نسبت به توانایی اتحاد برای تغییر سلطه شرکت‌های بزرگ فناوری بر هوش مصنوعی خوش‌بین است. آقای شیخ گفت: «با بهره‌مندی از صرفه‌جویی‌های ناشی از مقیاس جدید، اتحاد می‌تواند نفوذ واقعی برای تغییر روشی که شرکت‌های بزرگ فناوری روایت و جهت هوش مصنوعی را کنترل می‌کنند، داشته باشد.»

با تکمیل فرآیند ادغام توکن، اتحاد ASI خود را برای تسریع تجاری‌سازی فناوری‌های هوش مصنوعی، تسهیل دسترسی به پلتفرم‌های پیشرفته هوش مصنوعی و مجموعه داده‌ها، و زمینه‌سازی برای موج بعدی نوآوری در عرصه هوش مصنوعی آماده می‌کنند.


منبع : Cryptobriefing