ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

غول بانکداری جهانی، HSBC ، رهبری سرمایه‌گذاری سری A در شرکت Marketnode را بر عهده گرفت

2024/05/30
16:22
50

شرکت Marketnode، مستقر در سنگاپور و فعال در حوزه‌ی زیرساخت‌ بازار دیجیتال، امروز اعلام کرد که دور سرمایه‌گذاری سری A خود را با رهبری HSBC، غول بانکداری جهانی، و سهامدار فعلی خود، Temasek، به اتمام رسانده است. مبلغ دقیق سرمایه‌گذاری اعلام نشده است.

Marketnode قصد دارد از این سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی زیرساخت‌های بی‌طرف بازار مالی برای طبقات دارایی کلیدی در این بخش، از جمله اوراق بهادار با درآمد ثابت دیجیتال و محصولات ساختار‌یافته، استفاده کند. این شرکت طبق بیانیه‌ی منتشر شده، در نظر دارد یک اکوسیستم چند دارایی را با شروع از منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه ایجاد نماید.

رهان احمد، رئیس Marketnode، اظهار داشت: «همکاری تخصص عملیاتی زیرساخت بازار مالی Marketnode و پلتفرم جهانی پیشرو در بازار HSBC، فرصتی استثنایی را برای شکل‌دهی به نسل بعدی زیرساخت‌های قابل اعتماد و بی‌طرف بازار مالی فراهم می‌سازد.»

علاوه بر این، این سرمایه‌گذاری مشترک، راه‌اندازی Fundnode، زیرساخت صندوق‌های سرمایه‌گذاری Marketnode که با فناوری دفتر کل توزیع‌شده پشتیبانی می‌شود، و همچنین عرضه‌ی آتی دارایی‌های توکن‌شده را تقویت خواهد کرد.

Marketnode، سرمایه‌گذاری مشترک دارایی دیجیتال که توسط Temasek و SGX Group تأسیس شده است، از سال ۲۰۲۰ با HSBC همکاری داشته است. این دو شرکت در پروژه‌ی Guardian، ابتکار عمل توکن‌سازی دارایی به رهبری مرجع پولی سنگاپور، و همچنین سایر ابتکارات اوراق قرضه دیجیتال مشارکت داشته‌اند.

Temasek شرکت سرمایه‌گذاری دولتی سنگاپور است، در حالی که SGX Group بورس اوراق بهادار سنگاپور را اداره می‌کند.

لازم به ذکر است که سنگاپور علاوه بر رژیم سخت‌گیرانه‌ی مجوزدهی، در حال اعمال مقررات بیشتری برای ارزهای دیجیتال است. ماه گذشته، مقامات این کشور اعلام کردند که دامنه‌ی شرکت‌هایی که تحت قوانین خدمات پرداخت این کشور تنظیم می‌شوند را برای نظارت بر شرکت‌های دارایی دیجیتال در زمینه مبارزه با پولشویی و حمایت از کاربر گسترش می‌دهند.


منبع : The block