ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار مدیرعامل فرانکلین تمپلتون در مورد خطر از دست دادن رهبری ایالات متحده در حوزه ارزهای دیجیتال

2024/05/31
11:29
48

جنی جانسون، رئیس و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فرانکلین تمپلتون، در مصاحبه‌ای با coin desk، نسبت به خطرات بالقوه ناشی از رویکرد نظارتی محافظه‌کارانه ایالات متحده در قبال ارزهای دیجیتال هشدار داد.

او گفت: "من نگران هستم که اگر در این زمینه بیش از حد بسته باشیم، رهبری را به سایر حوزه های قضایی واگذار کنیم."

جانسون در سخنرانی کنفرانس اجماع روز پنجشنبه، از تلاش های نظارتی کشورهایی مانند سنگاپور، هنگ کنگ و امارات متحده عربی تمجید کرد و گفت: "سنگاپور، هنگ کنگ، امارات متحده عربی و حتی تا حدودی اروپا، در اتخاذ رویکردهای مختلف برای تنظیم مقررات بلاکچین، پیشرو بوده اند."

جانسون در عین حال که خطرات و نگرانی های مربوط به ارزهای دیجیتال را تأیید کرد، بر نیاز ایالات متحده به اتخاذ رویکردی پیشگیرانه در تنظیم مقررات تأکید کرد.

جانسون همچنین به تأثیر بالقوه ارزهای دیجیتال بر کسب و کارهای سنتی اشاره کرد و گفت: "من همیشه به تیم های سهام خود می گویم، بهتر است به آنچه در فضای دارایی های دیجیتال می گذرد توجه کنید، زیرا آنها قرار است برخی از شرکت های موجود در فضای سهام را مختل کنند."

ETF های اتریوم و سایر ETF ها

هنگامی که از جانسون در مورد چشم انداز ETF های اتریوم سؤال شد، به دلیل روندهای تأیید در حال انتظار، از اظهار نظر مستقیم خودداری کرد. با این حال، او در مورد تلاش های فرانکلین تمپلتون در حوزه صندوق های بازار پول توکن شده صحبت کرد.

جانسون توضیح داد: "ما در واقع یک صندوق بازار پول توکن شده داریم که در سال 2020 راه اندازی کردیم. و می خواهم بگویم که در حالی که در مورد صندوق دیگری در بازار بحث وجود دارد، ما سال ها زودتر از آن وارد شدیم." "ما با SEC روی آن کار زیادی انجام دادیم. صندوق ما یک استثنا است که در واقع روی یک بلاکچین عمومی اجرا می شود."

جانسون مزایای اجرای این صندوق روی یک بلاکچین عمومی را برجسته کرد، مانند امکان ارائه بازدهی درون روزی و مبادلات همتا به همتا.

او گفت: "مزایا اجرای این صندوق روی یک بلاکچین عمومی است. ما برای شش ماه اول به صورت آزمایشی کار کردیم، و سپس SEC به اندازه کافی با آن راحت شد که به ما اجازه داد آن را فقط روی بلاکچین عمومی اجرا کنیم. بنابراین، این یکی از زنجیره های عالی است، زیرا در واقع می تواند بازدهی درون روزی را ارائه دهد."

فرانکلین تمپلتون همچنین در حال بررسی ایجاد دسترسی توکن شده به ETF های سنتی است که می توان آنها را در کیف پول نگهداری کرد.

جانسون گفت: "ما به دنبال این هستیم که بتوانیم دسترسی توکن شده به ETF های سنتی موجود در بازار را ایجاد کنیم که شما می توانید آنها را در کیف پول خود نگه دارید. اما از آنجایی که می خواستیم این کار را انجام دهیم، مجبور شدیم یک سیستم نگهداری سوابق سهامداران روی زنجیره و یک کیف پول ذخیره سازی سرد و گرم بسازیم."


منبع : Cryptobriefing