ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

توافق Terraform Labs و Do Kwon با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

2024/05/31
11:36
55

در یک خبر مهم، اسناد جدید دادگاه که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که Terraform Labs و Do Kwon با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای حل و فصل پرونده خود به توافق رسیده‌اند.

طبق سوابق دادگاه، جلسه استدلال شفاهی بین Do Kwon، Terraform Labs و SEC که برای 29 مه برنامه ریزی شده بود، "به دلیل اطلاع طرفین به دادگاه مبنی بر دستیابی به توافق در اصل" لغو شد.

Do Kwon و Terraform Labs با SEC در مورد پرونده سقوط Terra-Luna به توافق رسیدند

هر دو طرف تا 12 ژوئن فرصت دارند تا اسنادی را برای نهایی کردن توافق ارائه دهند. SEC در ابتدا جریمه گسترده 5.3 میلیارد دلاری علیه Kwon و شرکت رمزنگاری او، Terraform Labs، پیشنهاد کرد. با این حال، Kwon ماه گذشته با این جریمه سنگین مخالفت کرد و به جای آن درخواست حداکثر جریمه 1 میلیون دلاری را داد.

به طور مشابه، تنظیم کننده فدرال درخواست کرد که Kwon از فعالیت به عنوان مدیر اوراق بهادار و مدیر هر ناشر اوراق بهادار ممنوع شود و در عین حال از مدیرعامل سابق رسوا شده خواسته شود حساب های شخصی خود را تحویل دهد.

وکلای Kwon ادعا کردند که انجام این کار با نقض حقوق متمم پنجم موکل آنها از طریق خودداری بالقوه از اتهام خود، مغایرت دارد.

Do Kwon پس از گذراندن دوره ای در زندان مونته نگرو به کجا استرداد خواهد شد؟

خبر توافق تنها یک ماه پس از آن منتشر شد که Kwon به دلیل سقوط استیبل کوین های الگوریتمی Terra و Luna در ماه مه 2022، مسئول از بین رفتن 40 میلیارد دلار از بازارهای ارزهای دیجیتال شناخته شد.

گری جنسلر، رئیس SEC در بیانیه ای در فوریه 2023 گفت: "ما ادعا می کنیم که Terraform و Do Kwon نتوانستند افشای کامل، عادلانه و صادقانه را برای تعداد زیادی از اوراق بهادار دارایی های رمزنگاری، به ویژه برای LUNA و Terra USD، همانطور که لازم است، برای عموم فراهم کنند." "ما همچنین ادعا می کنیم که آنها با تکرار اظهارات نادرست و گمراه کننده برای ایجاد اعتماد قبل از ایجاد ضررهای ویرانگر برای سرمایه گذاران، مرتکب کلاهبرداری شده اند."

پس از این اعلام، قیمت Terra به طور چشمگیری بیش از 16.5 درصد افزایش یافت. در همین حال، Kwon در مونته نگرو نگهداری می شود، زیرا هم ایالات متحده و هم کره جنوبی، کشور مادری او، برای استرداد وی مبارزه می کنند.

مدیرعامل و بنیانگذار سابق در ابتدا در مارس 2023 در این کشور بالکان به دلیل جعل اسناد مسافرتی دستگیر شد، زیرا پس از جستجوی ماهانه که بخش‌هایی از اروپا و آسیا را در بر می‌گرفت، تلاش کرد از مونته نگرو فرار کند.

در اوایل این ماه، دادگاه استیناف مونته نگرو پس از درخواست تجدیدنظر وکلای او، استرداد احتمالی او را متوقف کرد. اکنون این تصمیم توسط دادگاه عالی کشور بررسی خواهد شد.

در صورت تأیید، این توافقنامه پایان یک حماسه حقوقی پر فراز و نشیب بین تنظیم کننده فدرال و Kwon و شرکت او را رقم می زند. شرایط این توافق هنوز برای عموم فاش نشده است.


منبع : Cryptobriefing