ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دلار مصنوعی USDe اِتنا در عرض چهار ماه پس از عرضه به ارزش ۳ میلیارد دلار رسید

2024/06/02
11:59
59

استیبل کوین USDe از Ethena Labs، که با نام «دلار مصنوعی» نیز شناخته می‌شود و ثبات خود را از طریق مکانیزم آربیتراژ و معاملات سودآور (cash-and-carry) حفظ می‌کند، تنها چهار ماه پس از عرضه عمومی در فوریه به ارزش ۳ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش عرضه این استیبل کوین از زمان عبور از مرز ۲ میلیارد دلار در ۵ آوریل، ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است. اکنون، طبق داده‌های The Block، در مسیر رقابت با DAI به عنوان بزرگترین استیبل کوین الگوریتمی یا غیرمتمرکز قرار دارد، هرچند برای رسیدن به آن باید ۲ میلیارد دلار دیگر به ارزش عرضه خود اضافه کند.

در مجموع عرضه استیبل کوین، USDe با سهم ۳.۳ درصدی از کل بازار استیبل کوین در جایگاه چهارم قرار دارد، که بسیار کمتر از موقعیت غالب ۵۷ درصدی Tether به عنوان رهبر بازار است.

در حالی که افزایش سریع USDe برخی را به یاد استیبل کوین UST از Terraform Labs می‌اندازد، مکانیزم هر توکن متفاوت است. بازده USDe از معاملات خرید-حمل و درآمد حاصل از استیکینگ به دست می‌آید که سپس با دارندگان به اشتراک گذاشته می‌شود. این استیبل کوین اخیراً با Bybit ادغام شده است که جفت‌های معاملات اسپات با اتریوم و بیت کوین را ارائه می‌دهد.

USDe همچنین اخیراً در آوریل شروع به ایردراپ توکن حاکمیتی خود، ENA، کرد. این توکن از آن زمان به ارزش بازار ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است.


منبع : The block