ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری گوگل و مجیک لیپ در جهت خلق تجربه‌ای نسل بعدی در متاورس

2024/06/02
12:04
65

مجیک لیپ از همکاری فناوری با گوگل برای توسعه فناوری‌های جدید واقعیت افزوده (XR) خبر داد.این همکاری، تخصص مجیک لیپ در اپتیک را با زیرساخت‌های گوگل ادغام می‌کند و به طور بالقوه نشان‌دهنده افزایش رقابت با اپل و متا در زمینه سخت‌افزار و تجربه‌های متاورس است.

در حالی که گوگل اخیراً تیم‌های واقعیت افزوده و واقعیت افزوده خود را کوچک کرده است و مجیک لیپ با یکی از پروژه‌های اصلی خود با مشکلاتی روبرو شده است، این همکاری می‌تواند پیامدهای مثبتی برای کل متاورس داشته باشد.

هدف از این همکاری، پیشبرد تجربیات فراگیر برای توسعه‌دهندگان و مشتریان، با ادغام دنیای فیزیکی با راه‌حل‌های XR ارزشمند و مرتبط با زمینه است.

جولی لارسون-گرین، مدیر ارشد فناوری مجیک لیپ گفت: "این همکاری با ترکیب توانایی‌های گسترده اپتیک ما با فناوری‌های گوگل، قدرت دگرگون‌کننده واقعیت افزوده را تسریع می‌کند تا به پیشرفت تجربیات فراگیر برای اکوسیستم توسعه‌دهندگان و مشتریان ادامه دهد."

"ما مشتاقانه منتظر گسترش پتانسیل XR هستیم - ادغام دنیای فیزیکی با راه‌حل‌های ارزشمند و مرتبط با زمینه."

هدست جدید AR/XR در افق

اگرچه در این خبر جزئیات خاصی از محصولات یا خدمات ناشی از این همکاری ذکر نشده است، اما این امر باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در مورد توسعه یک هدست جدید AR/XR می‌شود که می‌تواند بر سلطه بازار متا و اپل به چالش بکشد.

با این حال، مزایای دقیق این همکاری برای گوگل همچنان نامشخص است. در حالی که گوگل سابقه ایجاد سخت‌افزار سفارشی در دسته‌های مختلف محصول را دارد، تلاش‌های قبلی AR/XR آن، مانند Google Glass، موفقیت قابل توجهی نداشته است.

 

شان هالیستر، روزنامه‌نگار فناوری، پیشنهاد می‌کند که گوگل ممکن است به یک حق ثبت اختراع یا روش‌شناسی در اختیار مجیک لیپ علاقه‌مند باشد.

از طرف دیگر، گوگل ممکن است به دنبال جلوگیری از عقب افتادن از رقبای اصلی خود در فضای AR/XR یا اجتناب از نیاز به ایجاد یک واحد جدید AR/XR پس از اخراج‌های قبلی باشد.

همکاری بین مجیک لیپ و گوگل بر اهمیت روزافزون متاورس و رقابت برای توسعه فناوری‌های فراگیری که دنیای دیجیتال و فیزیکی را در هم می‌آمیزند، تأکید می‌کند.

با سرمایه‌گذاری‌های سنگین شرکت‌هایی مانند اپل و متا در ابتکارات متاورس، همکاری مجیک لیپ و گوگل بازیگر دیگری را به این ترکیب اضافه می‌کند و به طور بالقوه پیشرفت‌های بیشتری را در فضای XR به ارمغان می‌آورد.

متاورس همچنان به کسب قدرت ادامه می‌دهد

مفهوم متاورس در اواخر اخیر توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است و بسیاری را به بررسی چشم‌اندازهای سرمایه‌گذاری آن سوق داده است. متاورس به یک دنیای مجازی اشاره دارد که در آن کاربران می‌توانند در زمان واقعی با یک محیط تولید شده توسط کامپیوتر و سایر شرکت‌کنندگان تعامل داشته باشند.

این مفهوم طیف وسیعی از فناوری‌ها را در بر می‌گیرد، از جمله واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، بلاک‌چین و هوش مصنوعی (AI).

بازار جهانی متاورس با رشد سریع روبرو بوده است.در سال 2022، ارزش بازار حدود 63.83 میلیارد دلار بود.

با این حال، انتظار می‌رود که بازار از سال 2023 تا 2030 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) چشمگیر 44.4 درصد رشد کند و به طور بالقوه تا سال 2030 به رقم خیره‌کننده 1.6 تریلیون دلار برسد.

شرکت‌هایی مانند متا (فیس‌بوک سابق)، مایکروسافت، Tencent و Nvidia برای ارتقای پلتفرم‌های خود و ایجاد تجربیات کاربری جدید، سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در متاورس انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، متا 50 میلیون دلار در تحقیق و توسعه جهانی برای متاورس سرمایه‌گذاری کرد و Epic Games مبلغ 1 میلیارد دلار، از جمله سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری از سونی، جمع‌آوری کرد.


منبع : Cryptonews