ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رواندا در مسیر راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی تا سال 2026

2024/06/03
11:49
58

به گفته بانک ملی روآندا، CBDC جایگزینی امن و راحت برای پول نقد خواهد بود و به طور بالقوه افراد بیشتری را وارد سیستم بانکی می کند. سوریا هاکوزیارمنیه، معاون رئیس بانک مرکزی روآندا، در مصاحبه اخیر با نیو تایمز، در مورد برنامه های ارز دیجیتال و مزایای آن برای شهروندان صحبت کرد.

وی تاکید کرد که چندین کشور آفریقایی مانند نیجریه، غنا و آفریقای جنوبی در حال آزمایش یا راه اندازی ارزهای دیجیتال خود هستند. او اشاره کرد که بانک مرکزی روآندا از سال 2022 با وزارت دارایی و فناوری همکاری کرده است تا این نمونه ها را مطالعه کند و CBDC روآندا را بررسی کند.

بانک مرکزی روآندا ارزیابی ریسک را برای CBDC در اولویت قرار می دهد

تحقیقات آنها بر اهمیت درک نه تنها فناوری درگیر، بلکه همچنین خطرات بالقوه صدور ارز دیجیتال تاکید کرد.

او توضیح داد که CBDC رقابت و نوآوری را در سیستم های پرداخت تشویق می کند و از هدف روآندا برای یک اقتصاد بدون پول نقد حمایت می کند. علاوه بر این، این امر باعث ساده‌سازی تراکنش‌های بین‌المللی می‌شود. بانک مرکزی قصد دارد رویکردی سنجیده نسبت به CBDC اتخاذ کند و قبل از ادامه کار نیاز به تأیید دولت دارد.

این مقام تاکید کرد که پذیرش عمومی برای موفقیت CBDC بسیار مهم است. بانک نمی خواهد صرفاً به خاطر آن یک ارز دیجیتال راه اندازی کند؛ باید برای شهروندان روآندایی مزایای مشخصی ارائه دهد.

آزمایش CBDC روآندا برای آزمایش فناوری و طراحی در یک محیط کنترل شده

رواندایی ها چهار هفته دیگر فرصت دارند تا در بحث عمومی در مورد CBDC شرکت کنند. پس از آن، بانک مرکزی برای ارزیابی امکان سنجی آن، یک آزمایش آزمایشی را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور گفت: "این به ما امکان می دهد فناوری، طراحی و سرعت را در مقیاس کوچک آزمایش کنیم. اما جنبه ای از موارد نیز وجود دارد که ما می خواهیم فناوری را در کشورهای دیگر، به ویژه در پرداخت های فرامرزی آزمایش کنیم. این تمرین تقریباً شش ماه طول خواهد کشید."

آزمایش کنترل شده شامل گروه منتخب از افراد و مشاغلی است که از CBDC استفاده می کنند. این امر به بانک مرکزی اجازه می دهد تا روان بودن، انعطاف پذیری و اثربخشی فناوری را در مدیریت خطرات احتمالی ارزیابی کند.


منبع : Cryptonews