ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

حساب X پلتفرم Frax Finance هک شد؛ مدیرعامل احتمال «نفوذی» را مطرح کرد

2024/06/03
12:14
56

حساب X پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال Frax Finance در تاریخ ۱ ژوئن هک شد و این موضوع، مدیرعامل این شرکت، سام کازمین، را مجبور کرد تا از دنبال‌کنندگانش برای برقراری ارتباط با بخش خدمات مشتری X کمک بخواهد. این هک نگرانی‌هایی را در مورد امنیت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و احتمال دست داشتن افراد نفوذی در چنین نقض‌هایی ایجاد کرده است.

طبق گفته کازمین، رمزهای عبور مرتبط با حساب X پلتفرم Frax Finance دستکاری نشده‌اند و او تأکید کرد که هیچ مشکلی در داخل شرکت نمی‌توانسته به این نقض کمک کند. در عوض، او به احتمال دست داشتن یک فرد نفوذی در شرکت X یا موردی از مهندسی اجتماعی مشکوک است.

کاربران گزارش کردند که X معمولاً حدود ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا به شکایات مربوط به حساب‌های به خطر افتاده رسیدگی کند و کاربران را ملزم می‌کند تا با یک ایمیل آدرس مرتبط درخواست پشتیبانی ارسال کنند و اطلاعات اضافی را به دستور ارائه دهند. با وجود این، بیش از ۴۸ ساعت پس از هک، نه Frax Finance، نه کازمین و نه نمایندگان X هیچ به‌روزرسانی در مورد بازیابی حساب ارائه نکرده‌اند.

پاسخ‌ها به درخواست کمک کازمین نشان می‌دهد که Frax Finance موفق شده است «خط مستقیم» با تیم پشتیبانی مشتری X برقرار کند. با این حال، توصیه مدیرعامل برای اجتناب از همه لینک‌های وب‌سایت‌های به اشتراک گذاشته شده از حساب‌های X به خطر افتاده همچنان معتبر است.

هک شدن حساب‌های X به پروتکل‌های ارز دیجیتال محدود نمی‌شود. اخیراً، معامله‌گران برجسته، رپرها و افراد مشهور نیز قربانی هک‌های مشابه شده‌اند و از حساب‌های آن‌ها برای تبلیغ ارزهای دیجیتال مختلف از جمله Luna2، ORDI و میم‌کوین‌های الهام‌گرفته از افراد مشهور استفاده شده است.


منبع : Cryptobriefing