ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بایننس محدودیت‌هایی را برای استیبل‌کوین‌های غیرمجاز در اتحادیه اروپا اعمال می‌کند

2024/06/04
10:26
66

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات، اعلام کرد که به زودی در دسترس بودن استیبل‌کوین‌هایی که توسط اتحادیه اروپا «غیرمجاز» تلقی می‌شوند را در اتحادیه اروپا محدود خواهد کرد.

بایننس در بیانیه‌ای اعلام کرد که قوانین مربوط به استیبل‌کوین‌ها که در «مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری» (MiCA) اتحادیه اروپا آمده است، در پایان ماه ژوئن اجرایی خواهد شد. این بیانیه می‌افزاید: «این اقدام اولین گام برای ورود به چارچوب نظارتی جدید و تأثیر قابل توجهی بر بازار استیبل‌کوین در منطقه اقتصادی اروپا خواهد داشت.»

بایننس گفت با توجه به اینکه استیبل‌کوین‌ها در اروپا تحت نظارت قرار می‌گیرند، تنها توکن‌هایی که توسط «شرکت‌های دارای مجوز» صادر می‌شوند در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. این شرکت همچنین گفت: «ممکن است چندین استیبل‌کوین موجود در این دسته قرار نگیرند و بنابراین مشمول محدودیت‌های خاصی شوند.»

بایننس در پاسخ به درخواست برای توضیح اینکه کدام استیبل‌کوین‌ها در دسته «غیرمجاز» قرار می‌گیرند، بلافاصله پاسخی ارائه نکرد.

بایننس همچنین در بیانیه خود به رویکردی «مراحل» اشاره کرد که برای تطابق با تغییرات مقررات استیبل‌کوین در اروپا طراحی شده است. بر اساس بیانیه بایننس، این صرافی در درجه اول به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را در استیبل‌کوین‌های «غیرمجاز» به سایر دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم، استیبل‌کوین‌های دارای مجوز یا ارز فیات تبدیل کنند.

این صرافی اعلام کرد خرید استیبل‌کوین‌های «غیرمجاز» در اروپا از ۳۰ ژوئن دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

از زمان محکومیت چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل سابق بایننس به چهار ماه زندان در ماه آوریل، رهبر جدید این شرکت، ریچارد تنگ، تلاش کرده است تا نشان دهد که شرکت می‌خواهد همکاری با تنظیم‌کننده‌ها را افزایش دهد.


منبع : The block