ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مدیر مالی اپک تایمز به پولشویی با ارزهای دیجیتال متهم شد

2024/06/04
19:18
46

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دادستانی ایالات متحده ناحیه جنوبی نیویورک، وی‌دونگ گوان، ملقب به بیل گوان، مدیر ارشد مالی شرکت رسانه‌ای چندملیتی اپک تایمز با دفتر مرکزی در نیویورک سیتی، متهم به مشارکت در یک طرح پولشویی با ارزهای دیجیتال است.

ادعانامه علیه مدیر ارشد مالی اپک تایمز، Weidong Guan (وی‌دونگ گوان) به اتهام مشارکت در طرح چندملیتی پولشویی به ارزش تقریبی ۶۷ میلیون دلار وجوه غیرقانونی مطرح شده است.

اتهامات وارده به گوان

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) ادعا کرده است که گوان «در یک طرح فرامرزی برای پولشویی حداقل حدود ۶۷ میلیون دلار وجوه غیرقانونی به نفع خود و شرکت رسانه‌ای» مشارکت داشته است.

کیفرخواست حاکی از آن است که گوان و سایر افراد وجوه به دست آمده به صورت غیرقانونی را به حساب‌های بانکی به نام شرکت واریز کرده و همچنین تیم «کسب درآمد آنلاین» شرکت را مدیریت می‌کردند.

تیم «کسب درآمد آنلاین» (MMO) به همراه دیگر افراد، به عمد از ارزهای دیجیتال برای به دست آوردن ده‌ها میلیون دلار وجوه غیرقانونی از جمله عواید حاصل از مزایای بیکاری به دست آمده به صورت تقلبی، استفاده کرده‌اند. سپس این وجوه به تعداد زیادی کارت‌های اعتباری پیش‌پرداخت بارگذاری شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد این وجوه معمولاً از طریق یک پلتفرم خاص ارز دیجیتال با نرخ تخفیف قابل توجه، یعنی ۷۰ تا ۸۰ سنت به ازای هر دلار، در ازای ارز دیجیتال به دست می‌آمد.

افزایش چشمگیر درآمد سالانه شرکت

پس از انتقال وجوه به حساب‌های مذکور، این وجوه تحت فرآیندهای پولشویی دیگری از طریق سایر حساب‌های بانکی متعلق به نهادهای رسانه‌ای، حساب‌های بانکی شخصی گوان و حساب‌های شخصی ارز دیجیتال وی قرار می‌گرفت.

دامیان ویلیامز، دادستان کل ایالات متحده، اظهار داشت: «هنگامی که بانک‌ها در مورد این وجوه سؤال کردند، گوان بارها دروغ گفت و به دروغ ادعا کرد که این وجوه از کمک‌های مالی مشروع به شرکت رسانه‌ای است.»

لازم به ذکر است که درآمد سالانه شرکت رسانه‌ای پس از آغاز این طرح توسط گوان، حدود ۴۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و از تقریباً ۱۵ میلیون دلار به تقریباً ۶۲ میلیون دلار رسیده است.

آقای ویلیامز در ادامه تأکید کرد: «اتهامات امروز نشان‌دهنده تعهد مستمر این دفتر برای اجرای قاطعانه قوانین علیه کسانی است که با پولشویی تسهیل‌کننده کلاهبرداری هستند و از سلامت سیستم مالی ایالات متحده محافظت می‌کنند.»


منبع : Cryptonews