ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

درخواست دوازده نماینده کنگره آمریکا از بایدن برای آزادی مدیر اجرایی بایننس بازداشت‌شده در نیجریه

2024/06/05
12:02
38

دوازده نماینده کنگره ایالات متحده در نامه‌ای رسمی خطاب به رئیس‌جمهور جو بایدن، وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن و راجر کارستن، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور برای امور گروگان‌ها، خواستار تسهیل بازگشت تیگران گامباریان، مدیر اجرایی بایننس، شدند. آقای گامباریان، شهروند آمریکایی، بیش از سه ماه است که در نیجریه به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی بازداشت شده است.

نمایندگان کنگره در این نامه بر ضرورت مداخله فوری تاکید کرده و اعلام نموده‌اند که به اعتقاد آن‌ها، آقای گامباریان به ناحق بازداشت شده است. النور ترت، خبرنگار فاکس بیزنس، با انتشار نسخه‌ای از این نامه درX، به وضعیت نامناسب نگهداری آقای گامباریان اشاره کرده است. به عنوان مثال، به وی اجازه داده نمی‌شود بدون حضور مقامات و نگهبانان مسلح، به صورت خصوصی با وکلای خود ملاقات کند.

این نامه همچنین خواهان دخالت فرستاده ویژه رئیس‌جمهور برای امور گروگان‌ها در پرونده آقای گامباریان شده است. نمایندگان کنگره ضمن رد اتهامات علیه آقای گامباریان، این اتهامات را تلاشی برای اعمال فشار بر صرافی بایننس از طریق بازداشت غیرقانونی تلقی کرده‌اند.

وخامت وضعیت سلامتی مدیر اجرایی بایننس در دادگاه نیجریه

تیگران گامباریان، شهروند آمریکایی، به همراه ندیم انجر والا، مدیر اجرایی دیگر بایننس، در ماه فوریه در نیجریه بازداشت شدند. آن‌ها متهم به پولشویی و فرار مالیاتی هستند. اندکی بعد، آقای انجر والا فرار کرد، اما حدود پنج هزار کیلومتر دورتر در کنیا دستگیر شد.

ماه گذشته، آقای گامباریان در طول دادگاه به اتهام پولشویی دچار بی‌حالی شد. این حادثه در دادگاه عالی فدرال در ابوجا، اندکی پس از شروع مجدد جلسه دادرسی تحت نظر قاضی امکا نویت رخ داد.

درخواست وثیقه آقای گامباریان در هجدهم ماه مه رد شد و وی در تاریخ بیست و دوم ماه مه نیز در جلسه دادگاه حاضر نشد. این موضوع باعث ایجاد ابهاماتی در مورد محل نگهداری او شد. زمانی که روز بعد در دادگاه حاضر شد، وضعیت جسمانی‌اش به طور قابل توجهی بدتر شده بود.

با فراخوانده شدن به جایگاه، آقای گامباریان قادر به رفتن به جایگاه نبود. اگرچه وکیلش از ردیف عقب به او کمک کرد، اما گزارش شده است که وی در میانه راه دچار بی‌حالی شد و نیاز به نشستن در ردیف جلو داشت.

وکیل آقای گامباریان با اشاره به وخامت حال موکل خود، درخواست کتبی مبنی بر اطلاع‌رسانی به دادگاه در مورد وضعیت او ارائه کرده است.

تشخیص مالاریا و نگرانی‌ بابت وضعیت سلامتی

سلامت آقای گامباریان از ماه فوریه رو به وخامت گذاشته است. طبق نامه‌ای که به دادگاه ارائه شده، وضعیت او روز قبل از جلسه دادرسی وخیم شده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای درمان مالاریا با تزریق وریدی داشته است.

سیاستمداران آمریکایی با اشاره به اینکه علیرغم دستور دادگاه مبنی بر مراقبت بیمارستانی خصوصی، چنین مراقبت‌هایی به وی ارائه نشده است، از بیم جان او خواستار اقدام سریع دولت آمریکا برای تضمین امنیت و جلوگیری از یک رویداد ناگوار شده‌اند.


منبع : Cryptonews