ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی FTX در راستای تسريع بازپرداخت به طلبکاران، با سازمان مالیات آمریکا برای تسویه بدهی مالیاتی به توافق رسید

2024/06/05
12:12
46

صرافی ارز دیجیتال FTX که اعلام ورشکستگی کرده است، برای تسهیل فرآیند بازپرداخت به مشتریان، به توافقی با سازمان مالیات آمریکا (IRS) دست یافت. بر اساس این توافق، مبلغ قابل توجه بدهی مالیاتی FTX به جای رقم اولیه ۲۴ میلیارد دلار، با مبلغی به مراتب پایین‌تر تسویه خواهد شد.

جزئیات این توافق که در تاریخ ۳ ژوئن در دادگاه ورشکستگی منطقه دلاور آمریکا به ثبت رسیده است، حاکی از آن است که سازمان مالیات آمریکا مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را به عنوان یک "بدهی با اولویت" دریافت خواهد کرد. این مبلغ ظرف مدت ۶۰ روز پس از اجرای طرح پیشنهادی بازسازی FTX قابل پرداخت است.

علاوه بر این، مبلغ دیگری به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار به عنوان یک "بدهی با اولویت پایین‌تر" در نظر گرفته شده است. این مبلغ ثانویه تنها پس از تسویه کامل بدهی‌های مشتریان و سایر طلبکاران و صرفا در صورت وجود منابع مالی کافی قابل پرداخت خواهد بود.

این توافق، گامی اساسی در جهت رفع موانع و تسریع روند ورشکستگی FTX محسوب می‌شود. بدون حصول این توافق، احتمال بروز یک نبرد حقوقی طولانی‌مدت با سازمان مالیات آمریکا وجود داشت که می‌توانست کل فرآیند بازپرداخت به طلبکاران را با مخاطره مواجه سازد.

پیش‌تر، FTX نسبت به تأثیر منفی تایید ادعای ۲۴ میلیارد دلاری سازمان مالیات آمریکا بر بازپرداخت وجوه مشتریان ابراز نگرانی کرده بود.

در اسناد دادگاه، FTX ضمن تاکید بر شفافیت ایجاد شده از طریق این توافق، بر تسهیل روند حل و فصل پرونده ورشکستگی و توزیع سریع‌تر وجوه به طلبکاران و مشتریان تاکید کرده است.

این صرافی اعلام کرد: "این توافق، قطعیت مورد نیاز در رابطه با حجم مطالبات سازمان مالیات آمریکا را فراهم می‌کند و پرونده‌های فصل ۱۱ ما را قادر می‌سازد تا به سرعت به سمت حل و فصل نهایی پیش بروند."

علی‌رغم پذیرش پتانسیل وجود بدهی مالیاتی قابل توجه، FTX همچنان بر تعهد خود به بازپرداخت کامل وجوه مشتریان تاکید کرده است. این صرافی در عین حال با ادعای ۲۴ میلیارد دلاری سازمان مالیات آمریکا مخالفت کرده و اذعان داشته است که مطالبات این نهاد چالش‌های حقوقی پیچیده‌ای را به وجود آورده است.


منبع : Cryptoslate