ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بورس سهام تگزاس با حمایت غول‌های مالی، رقیبی جدی برای بازارهای سهام سنتی می‌شود

2024/06/05
12:19
50

ایالت تگزاس در حرکتی قابل توجه، با جذب حدود ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری از سوی شرکت‌های بزرگ مدیریت دارایی «بلک‌راک» و بازارگردان «سیتادل سکیوریتیز»، به دنبال راه‌اندازی یک بورس سهام ملی جدید است. این رویداد، نویدبخش رقابتی جدی برای دو بورس سهام اصلی ایالات متحده، یعنی بورس نیویورک (NYSE) و نزدک (Nasdaq) است.

بر اساس گزارش ۴ ژوئن وال استریت ژورنال، بورس سهام تگزاس (TXSE) قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ برای ثبت نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اقدام نماید. با توجه به رویکرد حمایتی ایالت تگزاس از ارزهای دیجیتال، این بورس سهام می‌تواند به گزینه‌ای جذاب برای شرکت‌های بلاک‌چینی در فرآیند عرضه اولیه سهام (IPO) تبدیل شود.

در حال حاضر، تعداد محدودی از شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی کوین‌بیس و شرکت‌های بزرگ استخراج بیت‌کوین مانند ریوت پلتفرمز و ماراتن دیجیتال، در بورس نزدک پذیرش شده‌اند. با این حال، یازده صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین (ETF) که تاکنون مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، در هر دو بورس نزدک و نیویورک (NYSE) لیست شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بورس سهام تگزاس تمرکز ویژه‌ای بر جذب صندوق‌های قابل معامله در بورس (به‌ویژه در حوزه ارزهای دیجیتال) دارد.

این خبر، همزمان با چراغ سبز کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتر (ETH) در ایالات متحده منتشر شده است. اریک بالچوناس، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله در بورس بلومبرگ، پیش‌بینی کرده است که راه‌اندازی ETF‌های مبتنی بر اتر تا پایان ماه ژوئن امکان‌پذیر خواهد بود.

ایجاد یک بورس سهام جدید، خبر مثبتی برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند. چرا که این رویداد به معنای افزایش رقابت در این حوزه و در نتیجه، کاهش احتمالی کارمزدها برای شرکت‌ها و تسهیل فرآیند عرضه اولیه سهام آن‌ها خواهد بود.

این رقابت می‌تواند به‌ویژه برای شرکت‌های فعال در حوزه بلاک‌چین، مانند استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، سودمند باشد. همانطور که می‌دانیم، قیمت سهام شرکت‌های استخراج بیت‌کوین معمولاً با انتشار اخبار مثبت یا پیش‌بینی‌های خوشایند در حوزه ارزهای دیجیتال، مانند تأیید راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین یا نزدیک شدن به رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین (Halving)، افزایش می‌یابد.

با ورود بازیگران جدیدی همچون بورس سهام تگزاس، انتظار می‌رود شاهد تحولات مثبتی در زمینه کارآیی، نوآوری و رقابت در بازارهای سهام ایالات متحده باشیم.


منبع : Cointelegraph