ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت پکسوس، استیبل‌کوین با قابلیت سوددهی را معرفی می‌کند

2024/06/06
10:08
69

شرکت پکسوس، از طریق زیرمجموعه خود در امارات متحده عربی، «پکسوس اینترنشنال»، اقدام به معرفی یک استیبل‌کوین جدید به نام «لیِر دلار» (USDL) نموده است. لیر دلار با هدف ایجاد بازدهی برای دارندگان خود طراحی شده و نرخ بازدهی روزانه حدود ۵ درصد را به صورت خودکار ارائه می‌دهد. این نرخ با بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا مطابقت دارد.

لیِر دلار تحت نظارت مرجع خدمات مالی معتبر «بازار جهانی ابوظبی» (ADGM) قرار دارد. ساختار این استیبل‌کوین مشابه دیگر محصولات پکسوس نظیر «دلار پی‌پال» (PYUSD)، «پکس دلار» (USDP) و «پکس طلا» (PAXG) است. لیر دلار با نسبت یک به یک به دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و پشتوانه آن اوراق بهادار کوتاه‌مدت دولتی آمریکا است. فعالیت این استیبل‌کوین تحت نظارت یک رگولاتور مالی قرار داشته و دارایی‌های آن به منظور جلوگیری از هرگونه ریسک ورشکستگی، به صورت ایزوله نگهداری می‌گردند.

پکسوس اعلام کرده است که لیر دلار از یک «مکانیزم فنی تحت عنوان ری‌بیسینگ (rebasing)» برای توزیع روان سود به کیف پول کاربران بهره می‌گیرد. چارلز کاسکاریلا، مدیرعامل پکسوس، ادعا می‌کند که لیر دلار فراتر از تسهیل دسترسی جهانی به دلار عمل کرده و با امن‌ترین روش ممکن، نرخ بدون ریسک را نیز در اختیار عموم قرار می‌دهد.

این استیبل‌کوین در زمان راه‌اندازی، بازار «آرژانتین» را هدف قرار داده است و مصرف‌کنندگان می‌توانند از طریق شرکای توزیع‌کننده نظیر «ریپیو»، «بوئن‌بیت» و «تیِنداکریپتو» به آن دسترسی داشته باشند.

پکسوس در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: «لیِر دلار با استفاده از یک قرارداد هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم، بازدهی حاصل از ذخایر خود را به صورت روزانه در کیف پول‌های واجد شرایط توزیع می‌کند. این فرآیند کاملاً خودکار بوده و نیاز به هیچ‌گونه اقدام اضافی از سوی دارندگان توکن ندارد.»

با توجه به فقدان قوانین و مقررات شفاف، در حال حاضر لیر دلار در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) احتمالاً این استیبل‌کوین بازدهی‌زا را به عنوان یک اوراق بهادار در نظر خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که دسترسی به لیر دلار برای ساکنان برخی مناطق دیگر از جمله «امارات متحده عربی» (به جز ADGM)، «بریتانیا»، «اتحادیه اروپا»، «کانادا»، «هنگ کنگ»، «ژاپن» و «سنگاپور» نیز محدود شده است.

هدف اصلی «پکسوس اینترنشنال» ارائه خدمات به افراد بدون بانک یا کم‌بانک در سطح جهان است که به دلار آمریکا دسترسی ندارند. این شرکت بر این باور است که بازار استیبل‌کوین در پنج سال آینده شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. پکسوس قصد دارد با تصاحب بخش بزرگی از این رشد، سهم بازار را از رقبا کسب نماید.


منبع : Cryptobriefing