ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فرانکلین تمپلتون به دنبال گسترش دارایی‌های دیجیتال با صندوق اختصاصی آلت‌کوین و ارائه پاداش استیکینگ

2024/06/07
10:24
52

شرکت مدیریت دارایی فرانکلین تمپلتون، طبق گزارشِ The Information، در حال بررسی راه‌اندازی یک صندوق اختصاصی جدید است که سرمایه‌گذاران نهادی را با ارزهای دیجیتال غیر از بیت‌کوین و اتریوم (آلت‌کوین‌ها) همراه با امکان دریافت پاداش استیکینگ آشنا می‌کند.

این اقدام، دامنه‌ی خدمات قابل ارائه توسط این شرکت را فراتر از صندوق‌های فعلی بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) گسترش خواهد داد. فرانکلین تمپلتون با حدود 1.64 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت در مارس 2024، در میان بزرگترین شرکت‌های مدیریت سرمایه گذاری در سطح جهان قرار می‌گیرد.

این شرکت با ارائه‌ی چندین صندوق، از جمله یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) محبوب بیت‌کوین که در ژانویه راه‌اندازی شد، مشارکت فعالی در فضای ارزهای دیجیتال داشته است.

اگرچه گزارش به جزئیات آلت‌کوین‌های موجود در سبد این صندوق اشاره نمی‌کند، اما فرانکلین تمپلتون با اشاره به چشم‌انداز آناتولی یاکوونکو در مورد «یک ماشین حالت اتمی واحد به عنوان یک مورد استفاده قدرتمند از بلاکچین‌های غیرمتمرکز»، از رشد شبکه سولانا تمجید کرده است.

فرانکلین تمپلتون همچنین از طرفداران صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم است که اخیراً توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تایید شده و در حال حاضر در انتظار مجوز برای راه‌اندازی است. این شرکت مدیریت دارایی اخیراً درخواست S-1 خود را برای صندوق ETF اتریوم به‌روزرسانی کرده است که شامل جزئیاتی در مورد کارمزد 0.19 درصدی این صندوق می‌شود.

در تحولی جداگانه، فرانکلین تمپلتون در تاریخ 6 ژوئن اعلام کرد که سرمایه‌گذاران در پلتفرم Benji Investments اکنون می‌توانند از استیبل‌کوین USD Coin (USDC) برای تأمین سرمایه‌گذاری در صندوق بازار پول خود، یعنی Franklin OnChain US Government Money Fund (FOBXX)، استفاده کنند.

این صندوق که 357 میلیون دلار دارایی را مدیریت می‌کند، اولین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ثبت‌شده در ایالات متحده است که از یک بلاکچین عمومی برای پردازش تراکنش‌ها و ثبت مالکیت استفاده می‌کند. هر سهم توسط توکن BENJI نشان داده می‌شود. این تبدیل با کمک زیرساخت ارز دیجیتال و پلتفرم استیبل‌کوین Zero Hash تسهیل خواهد شد.


منبع : Cryptobriefing