ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بیت‌دیر از تراشه کم‌مصرف جدید برای استخراج بیت‌کوین رونمایی کرد

2024/06/07
18:30
60

شرکت Bitdeer ، در راستای نقشه‌ی راه فناوری خود برای دستگاه‌های استخراج سری SEALMINER، از توسعه‌ی تراشه‌ی SEAL04 به‌عنوان راه‌حلی بسیار کم‌مصرف برای استخراج بیت‌کوین خبر داد.

این تراشه‌ی پیشرفته که عرضه‌ی آن برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، به بازدهی انرژی فوق‌العاده‌ی ۵ ژول بر تراهش (J/TH) دست می‌یابد. این میزان مصرف انرژی، به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از میانگین صنعت یعنی ۲۹ ژول بر تراهش است.

تراشه‌ی SEAL04 قرار است نسل چهارم دستگاه‌های استخراج SEALMINER را که تولید انبوه و عرضه‌ی آن از سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۵ آغاز می‌شود، تأمین نیرو کند. شرکت بیت‌دیر با هدف رفع مشکل مصرف انرژی بالای مرتبط با استخراج بیت‌کوین، موفق شده است مصرف انرژی این دستگاه‌ها را به میزان ۵.۵ تا ۶ ژول بر تراهش بهینه کند.

معرفی تراشه‌ی SEAL04 نشان‌دهنده‌ی پیشرفتی قابل توجه در صنعت استخراج رمزارز است. این تراشه ضمن ارائه‌ی عملکرد بهتری در استخراج، مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند. انتظار می‌رود این نوآوری موجب کاهش هزینه‌های عملیاتی و ردپای زیست‌محیطی کمتر برای فعالان حوزه‌ی استخراج شود.

نقشه‌ی راه فناوری بیت‌دیر با هدف افزایش شفافیت در حوزه‌ی استخراج، بر مدیریت انتظارات فعالان این حوزه در خصوص پیشرفت‌های تکنولوژی و تحویل تجهیزات تمرکز دارد. این نقشه همچنین شامل ارائه‌ی تحلیل داده در مورد قابلیت‌های دستگاه‌ها، موجودی انبار و رفتار خرید است.

پیش از تراشه‌ی SEAL04، شرکت بیت‌دیر در ماه مارس با موفقیت تراشه‌ی SEAL01 را آزمایش کرده بود. این تراشه‌ی ۴ نانومتری با بازدهی انرژی ۱۸.۱ ژول بر تراهش، در دستگاه استخراج Sealminer A1 مورد استفاده قرار گرفت.

اعلام عرضه‌ی تراشه‌ی SEAL04 تنها یک هفته پس از توافق بیت‌دیر با تتر برای خرید سهام این شرکت به ارزش حداکثر ۱۵۰ میلیون دلار در یک عرضه‌ی خصوصی صورت گرفت. پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، ضمن اشاره به فناوری‌های پیشرفته و تلاش‌های مستحکم بیت‌دیر در زمینه‌ی تحقیق و توسعه، از این شرکت به‌عنوان یکی از قوی‌ترین بازیگران با فعالیت‌های کاملاً یکپارچه در صنعت استخراج بیت‌کوین یاد کرد.


منبع : Cryptobriefing