ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شبکه ZkSync با معرفی ZK Nation گامی در راستای حکمرانی غیرمتمرکز برمی‌دارد

2024/06/10
18:14
58

شبکه لایه ۲ اتریوم، ZkSync، که توسط Matter Labs توسعه یافته است، با معرفی یک سیستم حکمرانی جدید مبتنی بر جامعه به نام ZK Nation، گام مهمی در جهت تمرکززدایی برداشته است. وبلاگ ZK Nation روز دوشنبه اعلام کرد: «ZK Nation یک اجتماع هدایت‌شده با هدف مشترک حکمرانی، دفاع و توسعه پروتکل ZkSync است.»

این بیانیه خاطرنشان می‌کند که راه‌اندازی ZK Nation با هدف حفظ تضمین‌های تمرکززدایی در پروتکل ZkSync صورت گرفته است. این اقدام با برنامه‌های قبلی این پروژه برای برگزاری رویداد تولید توکن و توزیع رایگان در همین ماه همزمان شده است که می‌تواند شبکه را بیش از پیش غیرمتمرکز سازد.

پست وبلاگ همچنین بیان می‌کند: «برای حفظ انعطاف‌پذیری در مسیر پیش رو، ZkSync به یک جامعه پویا وابسته است که از طریق حکمرانی پروتکل، به هدایت تغییرات معنادار توانمند شود. توکن پروتکل ZkSync از طریق چارچوب حکومتی درون-زنجیره‌ای ZK Nation، به گونه‌ای طراحی شده است که به دارندگان توکن این امکان را بدهد که حق رأی خود را واگذار کنند، ارتقاء‌های پروتکل را پیشنهاد دهند، در مورد آن‌ها بحث و رأی‌گیری نمایند.»

ZK Nation بستری برای رأی‌گیری درباره پیشنهادات جامعه

سیستم حکومتی ZK Nation به دارندگان توکن این امکان را می‌دهد تا پیشنهادهایی را برای ارتقاء‌های پروتکل و تغییرات پارامترهای شبکه ارائه دهند و در مورد آن‌ها رأی‌گیری نمایند.

ZK Nation از سه نهاد درون-زنجیره‌ای تشکیل شده است: مجمع توکن، شورای امنیت و نگهبانان. این نهادها برای اطمینان از حداکثر محافظت برای مجمع توکن، در چارچوب‌های حقوقی مجزا فعالیت خواهند کرد. آن‌ها با یکدیگر بر بستر قراردادهای هوشمند ZkSync و کانال‌های هماهنگی مانند پورتال اولیه رأی‌گیری و تفویض حق رأی در Tally تعامل خواهند داشت.


منبع : The block