ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری صرافی کوین‌بیس اینترنشنال با شبکه فایربلاکس برای پشتیبانی از معاملات آتی

2024/06/11
11:24
49

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس اینترنشنال با هدف ارائه قابلیت‌های متنوع معاملاتی شامل قراردادهای آتی(Perpetual Futures) و معاملات اسپات (Spot Trading) به مشتریان نهادی و خرد در مناطق مجاز، به شبکه امنیت بلاکچینی فایربلاکس پیوسته است.

شرکت فایربلاکس یک ارائه‌دهنده خدمات امنیتی پیشرو در حوزه بلاکچین است که امکان جابجایی، نگهداری و صدور دارایی‌های دیجیتال را برای موسسات مالی فراهم می‌کند. این همکاری، امکان اتصال ایمن مشتریان کوین‌بیس اینترنشنال به حساب‌هایشان از طریق شبکه فایربلاکس را تسهیل می‌نماید.

عثمان نعیم، مدیرعامل کوین‌بیس اینترنشنال، ضمن اعلام این خبر گفت: «این مشارکت راهبردی، با گسترش دامنه خدمات ما برای مشتریان نهادی و خرد، تعهد ما به ارائه زیرساخت معاملاتی قدرتمند، قابل اعتماد و ایمن برای مشتریان بین‌المللی‌مان را بیش از پیش تقویت می‌کند.»

بخش بین‌المللی کوین‌بیس، پیش‌تر امکان معامله قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران نهادی در خارج از ایالات متحده فراهم کرده بود. این صرافی از سال ۲۰۲۳ شروع به ارائه خدمات مشتقه به مشتریان خود نموده است.

مایکل شائولوف، مدیرعامل فایربلاکس، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «با راه‌اندازی این یکپارچه‌سازی با کوین‌بیس اینترنشنال در شبکه فایربلاکس، مشتریان ما به بازارهای جدیدی دسترسی پیدا خواهند کرد. ما مفتخریم که با ارائه پشتیبانی‌های نوآورانه، به رفع نیازهای رو به ‌رشد مشتریان فعلی و آتی خود پاسخ می‌دهیم.»

مزایای پیوستن به شبکه فایربلاکس

اتصال کوین‌بیس اینترنشنال به شبکه فایربلاکس، ضمن تسهیل دسترسی به بازارهای جدید، امنیت عملیات معاملاتی برای مشتریان را نیز به شکل قابل توجهی ارتقاء خواهد بخشید.

ملاحظات جغرافیایی و قانونی

شایان ذکر است که در حال حاضر، خدمات و دسترسی به پلتفرم کوین‌بیس اینترنشنال تنها برای مؤسسات مالی غیرآمریکایی در مناطق مجاز امکان‌پذیر است. همچنین، به دلیل محدودیت‌های نظارتی اعمال‌شده توسط اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA)، معاملات مشتقه برای مشتریان خرد مستقر در انگلستان در دسترس نخواهد بود.

مشتریان کوین‌بیس اینترنشنال از طریق کنسول یا API فایربلاکس قادر خواهند بود وجوه خود را بین صرافی‌های متصل، کیف پول‌های فایربلاکس، طرف‌های مقابل در شبکه و آدرس‌های لیست‌شده امن، به صورت ایمن جابجا، واریز و برداشت نمایند. این امر با کاهش ریسک‌های عملیاتی مرتبط با تایید آدرس‌های واریز صرافی‌ها همراه خواهد بود.

همکاری‌های فایربلاکس با سایر بازیگران حوزه بلاکچین

گفتنی است پیش‌تر در ماه مه، شرکت Archax، یک صرافی دارایی دیجیتال، کارگزاری و ارائه‌دهنده خدمات نگهداری دارای مجوز FCA، اعلام کرد که برای انجام سریع‌تر تراکنش‌های دارایی دیجیتال و جریان‌های کاری پرداخت، از شبکه فایربلاکس استفاده می‌کند.

همچنین در ماه مارس، صرافی و کارگزاری ارز دیجیتال Zodia Markets که تحت حمایت Standard Chartered قرار دارد، برای بهبود پرداخت‌های بین‌مرزی با فایربلاکس همکاری نموده است. Zodia Markets مستقر در انگلستان اعلام کرد که این همکاری با امکان انتقال ارزش با استفاده از دارایی‌های دیجیتال، به رفع چالش‌های بانکی و بهبود کارایی منجر خواهد شد.


منبع : Cryptonews