ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ایگی آزالیا، خواننده رپر، از پذیرش توکن اختصاصی خود در شرکت مخابراتی جدیدش خبر داد

2024/06/11
11:29
47

ایگی آزالیا، خواننده موسیقی رپ استرالیایی، روز یکشنبه اعلام کرد که در حال راه اندازی مجدد یک شرکت مخابراتی است که پیش‌تر در تاسیس آن مشارکت داشته است. در این شرکت جدید، کاربران امکان خرید گوشی‌های هوشمند یا بسته‌های تلفن همراه ماهانه با استفاده از توکن اختصاصی آزالیا به نام «مادر» (MOTHER) و همچنین توکن سول (SOL) را خواهند داشت.

آزالیا در پستی اعلام کرد: «با خوشحالی اعلام می‌کنم که شرکت مخابراتی که در تاسیس آن مشارکت داشتم را مجدداً راه اندازی می‌کنم. در این شرکت جدید، کاربران قادر خواهند بود با استفاده از توکن‌های مادر یا سول، گوشی هوشمند یا بسته‌های ماهانه تلفن همراه خریداری کنند. کمپین تبلیغاتی و راه‌اندازی کامل در اواخر این هفته انجام خواهد شد.»

وی همچنین اشاره کرد که در صورت نیاز، امکان خرید گوشی از طریق یک تامین‌کننده ثالث به نام «آنرئال موبایل» نیز وجود دارد، اما تاکید کرد که این روش در «اولویت دوم» قرار دارد. بر اساس گزارش‌ها، مدیریت زیرساخت‌های پرداخت این شرکت بر عهده‌ی شرکت «اسفر لبز» مستقر در بوستون خواهد بود.

به دنبال اعلام این خبر توسط خواننده استرالیایی، ارزش توکن مادر تا صبح دوشنبه ۲۵ درصد افزایش یافت.

تب و تاب توکن‌های مبتنی بر شهرت در میان سلبریتی‌ها

خبر راه‌اندازی مجدد شرکت مخابراتی آزالیا تنها چند هفته پس از معرفی توکن اختصاصی او منتشر شد. این رویداد در بحبوحه افزایش راه‌اندازی توکن‌های مبتنی بر شهرت توسط افراد مشهور، از جمله کیتلین جنر، ریچ دِ کید و افراد دیگر، صورت گرفته است.

با این حال، سهیل آرورا، فردی که ظاهراً در توسعه‌ی تعدادی از این توکن‌های مشهور در هفته‌های اخیر نقش داشته، متهم به انجام چندین طرح «پمپ و دامپ» است. در این طرح‌ها، ارزش یک ارز دیجیتال به صورت مصنوعی افزایش داده می‌شود و سپس با فروش ناگهانی دارایی‌ها، سرمایه‌گذاران با ضرر مواجه می‌شوند.

ریچ دِ کید در ویدیویی که در ۲۷ مه منتشر کرد و در آن در مورد توکن RICH خود صحبت می‌کرد، گفت: «این شخص عملاً یک طرح پمپ و دامپ انجام داد، تمام پول را به حساب خود منتقل کرد و مرا بلاک کرد.»

آرورا از آن زمان تاکنون یک توکن با عملکرد ضعیف به نام IGGY راه‌اندازی کرده که به نظر می‌رسد بر اساس نام ایگی آزالیا ساخته شده است، اما این خواننده هرگونه ارتباط با این توکن را تکذیب کرده است.

آزالیا در ۲۸ مه گفت: «آقای آرورا، لطفاً با پذیرش شکست، از این ماجرا کناره‌گیری کنید.»

ادعاهای معاملات داخلی در مورد توکن مادر

ارزش بسیاری از توکن‌های تازه‌تأسیس سلبریتی‌ها از آن زمان کاهش یافته است، اما در مورد توکن مادرِ آزالیا، برعکس اتفاق افتاده است.

شرکت تحلیل بلاکچین «بابل‌مپس» ادعا می‌کند که اکثر ارزهای دیجیتال راه‌اندازی‌شده توسط سلبریتی‌ها «در نهایت بی‌ارزش می‌شوند و اغلب با معاملات داخلیِ دستکاری‌شده همراه هستند.»

توکن مادر نیز از این ادعاها در امان نبوده است. بابل‌مپس ادعا می‌کند که افراد مطلع در زمان راه‌اندازی، حدود ۲۰ درصد از کل موجودی این توکن را خریداری کرده‌اند و سپس بخش قابل توجهی از آن را فروخته‌اند.

آزالیا در پاسخ به این ادعاها گفت: «از آنجایی که این مفهوم و توکن متعلق به من است، به نوعی انتظار دارید که مسئولیت کارهایی که افراد با دارایی‌های دیجیتال خود انجام می‌دهند را بپذیرم. در واقعیت، فروش توکن توسط برخی افراد، دستیابی به هدفم را که داشتن یک توکنی است که واقعاً بخشی از فرهنگ عامه باشد، سخت‌تر می‌کند.»

با وجود اینکه این شرکت مخابراتی جدید رویکردی دوستانه نسبت به ارزهای دیجیتال دارد، هنوز جزئیاتی در رابطه با قیمت‌گذاری سرویس‌های آن منتشر نشده است.


منبع : Cryptonews